loading...
چشمای رنگی
چشمای رنگی بازدید : 19 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)

روشن: فتح اله زاده را از در بیرون کنند، از پنجره وارد می شود

نگران سرنوشت فتح اله زاده در چارت جدید باشگاه استقلال نباشید. فتح اله را از در بیرون کنند، از پنجره وارد می شود و اگر او را از پنجره بیرون کنند، از در وارد می شود.




سایت گل-پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: رسولی نژاد کار بسیار خوبی کرد که از هیات مدیره استقلال استعفا داد.حسن روشن اظهار داشت: رسولی نژاد کاربسیار خوبی کرد که ازهیات مدیره استقلال استعفا داد چون اصلا معلوم نبود که کار این هیات مدیره چی هست و به همین دلیل استعفا دادو با این شرایط قطعا هیات مدیره استقلال عوض می شود.

وی افزود: این اتفاق صددرصد به نفع استقلال است چون هیات مدیره استقلل تا الان موفق نبوده است و شاید افرادی بیایند که موفق شوند. البته اعتقاد دارم که رسولی نژاد باز هم عضو هیات مدیره استقلال خواهد بود. شاید حرفهای آنها یکی نبوده و در کارها با هم هماهنگ نبوده اند که رسولی نژاد استعفا داده است.

پیشکسوت فوتبال کشورمان اظهار داشت: البته بااین بحرانی که در تیم استقلال است رسولی نژاد تصمیم به استعفا گرفته چون درانتخاب سرمربی تیم ومسائل دیگر مشخص بود که با هم هماهنگ نیستند. در هیات مدیره استقلال افرادی باید باشند که بتوانند کمک کنند، افرادی متخصص و با دانش که بتوانند مشکلات استقلال را حل کنند.

وی افزود: وضعیت استقلال صددرصد بحرانی است. وقتی پله بازی میکرد، بعضی ها به اشتباه می گفتند که ای کاش 10 تا پله بودند و آنها را کنار هم می گذاشتند تاهیچ تیمی نتواند آنها را ببرد در صورتی که پله مارادونا یا بکن بائر یکی بودند ووقتی آنها در کاسموس نیویورک کنار هم قرار گرفتند نتوانستند نتیجه بگیرند چون هرکاری که اصولی نباشد نتیجه نمی دهد.

روشن در مورد ادامه کار فتح اله زاده به باشگاه خبرنگاران گفت: نگران سرنوشت فتح اله زاده در چارت جدید باشگاه استقلال نباشید. فتح اله را از در بیرون کنند، از پنجره وارد می شود و اگر او را از پنجره بیرون کنند، از در وارد می شود. فتح اله زاده در چارت جدید باشگاه استقلال هم حضور دارد./گل



منبع:
http://canada2014.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 46 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)


بازیکنان، مقصر جذاب نبودن دربی

هر آنچه در برنامه 90 گذشت

بینندگان برنامه 90 بازیکنان را مقصر جذاب نبودن دربی 75 اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سؤال برنامه شب گذشته 90 درباره عامل جذاب نبودن دیدار پرسپولیس و استقلال بود که در پایان 3 ساعت و 20 دقیقه، از یک میلیون و 579 هزار شرکت کننده، حدود 70 درصد بازیکنان، 17 درصد تماشاگران و 13 درصد مربیان را علت این امر دانستند. 

*شکست به علت خواسته همسر!

اکبر میثاقیان، سرمربی آلومینیوم هرمزگان درباره شکست این تیم در بازی هفته ششم برابر ساپیا و نپوشیدن پیراهن مشکی همیشگی‌اش گفت: باید پیراهن مشکی خودم را برتن کنم. تقصیر همسرم شد که پیراهن دیگری پوشیدم و باختیم!

*پذیرایی عجیب اصفهانی‌ها از میهمانان

در حاشیه دیدار ذوب آهن و تراکتورسازی به نحوه بلیت فروشی ورزشگاه فولادشهر پرداخته شد. بلیت ورودی برای تماشاگران تبریزی 5 هزار تومان بود و برای هواداران اصفهانی 3 هزار تومان. علیرضا جهانشاهی، دبیر هیئت فوتبال اصفهان درباره علت این اختلاف قیمت گفت: صندلی هایی که برای هواداران میهمان در نظر گرفته شده درجه یک و مبلمان شده و به همین دلیل گران تر است.

*90 در دربی نزد زلزله زدگان رفت

برنامه 90 در یک حرکت زیبا 3 شهریور و روزی که دیدار پرسپولیس و استقلال برگزار شد نزد زلزله زدگان آذربایجان شرقی رفت و دربی را همراه مردم آنجا تماشا کرد. گزارش‌هایی نیز از علاقه مردم به تراکتورسازی پخش شد.

*انتقادهای تند افشاریان از کمیته داوران و عسگری

خداداد افشاریان که به عنوان کارشناس داوری در برنامه 90 حضور داشت با انتقاد از عملکرد کمیته داوران نسبت به انتخاب داوران و ناظران گفت: از زمانی که لیگ آغاز شده فقط یک بار ناظر بوده ام. با تمام احترامی که برای عسگری قائل هستم اما کسانی که به او مشورت می دهند وی را به بیراهه می برند. عسگری فقط دوستان خود را به کار می گیرد. کار کردن با او بسیار سخت و دشوار است. عسگری به گونه ای رفتار کرده که بزرگان از این داوری فرار کرده اند.

وی با اشاره به انتخاب ناصحیح ترکی به عنوان داوری که دربی را قضاوت کرده، خاطرنشان کرد: این انتخاب تف سربالایی به سایر داوران بود! در هیچ جای دنیا چنین اتفاقی رخ نمی دهد. با این انتخاب ها بهتر است دنبال همان داور خارجی برویم. فکر کنم کمیته داوران به علت اینکه جایگاه خود را محکم تر کند این انتخاب را کرده است. این تیم داوری حتی برای بازیکنان و تماشاگران هم خسته کننده شده است.

مجری 90 با اشاره به قضاوت محسن قهرمانی در هفته ششم برای سایپا گفت قهرمانی در هفته هفتم هم برای ساپیا سوت خواهد زد که افشاریان این امر را خلاف عرف دانست.

*از هری پاتر شدن ترکی تا استحقاق حدادی به پرسپولیسی شدن!

در قسمت 90 درجه با اشاره به داوری محسن ترکی در دربی صحنه ای به نمایش گذاشته شد که ترکی توپ را به پشت خود برد. مجری 90 پس از این صحنه ترکی را به هری پاتر تشبیه کرد و در ادامه صحنه ای نشان داده شد که بازیکنان نیز در زمین نبودند و غیب شدند!

همچنین به قرارداد احسان حدادی، پرتابگر دیسک با پرسپولیس و ناکامی او در مسابقات اخیر اشاره شد و قرار گرفتن حدادی در جایگاه یکی مانده به آخر مسابقات دایموند لیگ را نتیجه حضور او در جمع سرخ پوشان دانست.

در صحنه دیگر جواد نکونام که در دربی پیراهن محسن بنگر را پاره کرده بود به نمایش گذاشته شد و مجری برنامه با کنایه عنوان کرد این موضوع نشان داد نکونام یک پیراهن بیشتر از بازیکنان دیگر پاره کرده است!

*پنالتی سوخته پرسپولیس و تمارض نیلسون

خداداد افشاریان صحنه ای که جواد نکونام پیراهن بنگر را پاره کرد پنالتی و نکونام را مستحق کارت زرد دانست.

در ادامه صحنه ای مربوط به اتلاف وقت نیلسون دروازه بان پرسپولیس به نمایش گذاشته شد. در این صحنه سیدجلال حسینی مدافع سرخ پوشان به علت اینکه پرسپولیس 10 نفره شده بود و بنگر در بیرون از زمین پیراهن خود را درست می کرد به نیلسون گفت خود را روی زمین بیندازد!

در بررسی هایی که برنامه 90 انجام داده بود وقت تلف شده دربی در نیمه دوم حدود 12 دقیقه بود که داور تنها 5 دقیقه اعلام کرد.

*پیشنهاد مدیرعامل پرسپولیس: ما را تا آخر فصل محروم کنید!

در ادامه برنامه محمد رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پشت خط آمد و درباره حکم کمیته انضباطی مبنی بر تخلفات هواداران این تیم در دیدار با صبا و اعمال محرومیت تعلیقی گفت: نمی دانم چه بگویم. باید در صدور رای عدالت داشت. پیشنهاد می کنم تماشاگران ما را تا پایان فصل محروم و جریمه تمام بازی هایمان را تعیین کنند. اگر این چنین باشد خیلی بهتر است تا اینکه بخواهند با ما بازی کنند. باید تعادل و عقلانیت وجود داشته باشد. چرا همیشه پرسپولیس را محروم و جریمه می کنند؟ ما به این رای اعتراض کردیم.

*مدیرعامل پرسپولیس تماشاگران را مهمترین عامل در جذاب نشدن دربی 75 دانست.

اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی درباره این رای گفت: هنوز رای قطعی صادر نشده است. خواهش می کنم رسانه ها و مطبوعات به درستی مسائل را منعکس کنند. ما اعلام کردیم اگر اعتراضی صورت نگیرد و کمیته استیناف نیز رای را قطعی اعلام کند آن یک جلسه تعلیقی به اجرا در خواهد آمد.

وی در پاسخ به سوال رویانیان مبنی بر اینکه رای دیدار پرسپولیس و داماش چه زمانی اعلام خواهد شد عنوان کرد: این رای صادر شده و در اختیار سازمان لیگ است.

*بهروان: نکونام در زمان قانونی به استقلال پیوسته است

غلامرضا بهروان، سرپرست سازمان لیگ در خصوص برگزاری جام حذفی گفت: جلسه بسیار خوبی با کی‌روش برگزار کردیم و قرار شد با توجه به برگزاری مسابقات غرب آسیا بار دیگر برای برگزاری این مسابقات بررسی صورت بگیرد. تصمیمی می گیریم که به نفع منافع ملی ما باشد.

وی درباره مسائلی که در خصوص حضور 4 بازیکن خارجی استقلال در دربی مطرح شده، یادآور شد: بازیکن خارجی به آن شخصی گفته می شود که تابعیت خارجی داشته باشد بنابراین نکونام بازیکن خارجی محسوب نمی شود.

بهروان درباره اینکه گفته می شود نکونام پس از اتمام فصل نقل و انتقالات بازیکنان ایرانی به استقلال پیوسته خاطرنشان کرد: نکونام به علت اینکه در تیم های اروپایی بازی می‌کرده نیازمند ITC بود. سال گذشته فصل نقل و انتقالات را برای فیفا تا 22 جولای اعلام کردیم که نکونام هم تا این تاریخ به استقلال پیوست و مشکلی وجود ندارد.

*یک بازیگر جاسوس استقلال شد

در ادامه برنامه با اشاره به حضور نیکی کریمی پیش از دربی در تمرین استقلال از علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال درباره این موضوع سؤال شد که او در جواب گفت: احتمالا کریمی پرسپولیسی است و با حضور در تمرین استقلال می خواهد تاکتیک های آنها را رو کند.

*پرسپولیس هم رتبه رئال مادرید

زمانی که مجری 90 جدول لیگ برتر را اعلام می کرد با نشان دادن رتبه پرسپولیس در رده پانزدهم گفت: رئال مادرید هم در رده پانزدهم قرار دارد./ورزش3



منبع:
http://canada2014.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 30 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)


پس از دیدار با رویانیان

بازیکنان پرسپولیس عهد‌نامه قهرمانی امضا کردند

خبرگزاری فارس: بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ برتر عهدنامه امضا کردند.

محمد رویانیان که پس از پایان تمرین امروز به ورزشگاه درفشی‌فر رفته بود، در خصوص آخرین وضعیت پرسپولیس و باشگاه با بازیکنان جلسه گذاشت.

پس از این موضوع بازیکنان به این نتیجه رسیدند که در حضور مدیرعامل باشگاه عهدنامه‌ای برای قهرمانی در فصل جاری لیگ امضا کنند. در این عهدنامه آمده است که ما بازیکنان سعی و تلاش خواهیم کرد تا به هدف خود یعنی قهرمانی در لیگ برتر برسیم. همه ما برای قهرمانی یکدل شده‌ایم./فارس



منبع:
http://canada2014.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 19 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)


گزارش تمرین آبی‌پوشان

استارت تمرین استقلال بدون حضور قلعه‌نویی/جانواریو مصدوم شد

خبرگزاری فارس:تمرین امروز استقلال بدون حضور سرمربی آغاز شد.

تیم فوتبال استقلال از ساعت 18:30 امروز تمرینات تاکتیکی خود را در کمپ مرحوم حجازی پیگیری کرد.

در ابتدای تمرین سرمربی استقلال که مشغول آنالیز بازی‌های گذشته تیمش بود، در رختکن حضور داشت و آغاز تمرین را به مجید صالح و سایر اعضای کادر فنی سپرد.

5 بازیکن تیم استقلال در تمرین امروز این تیم حضور نداشتند که می‌توان به سیاوش اکبرپور، هاشم بیک‌زاده و 3 ملی‌پوش این تیم اشاره کرد.

* جانواریو که روز گذشته غایب بود، امروز در تمرین حاضر شد؛ولی بعد از چند دقیقه دویدن نتوانست به تمرین ادامه دهد و زیر نظر پزشکان برنامه خود را انجام داد.

* در حاشیه تمرین امروز آبی‌پوشان ساموئل و توزی برای دقایقی با قلعه‌نویی صحبت کردند و سرمربی آبی‌پوشان نیز در پاسخ به درخواست عمران‌زاده برای مرخصی فردا موافقت کرد و بدین ترتیب تیم استقلال فردا در مقابل پارسه تهران در دیداری دوستانه ملی‌پوشان خود و عمران‌زاده را در اختیار نخواهد داشت.

* میثم بائو که طی دو روز گذشته در تمرینات غایب بود، امروز در کمپ مرحوم حجازی حاضر شد و تنها به دویدن دور زمین پرداخت.

* قرار بود دیدار تیم استقلال مقابل شاگردان مهدی پاشازاده در ورزشگاه نوبنیاد انجام شود که این بازی فردا از ساعت 18:30 به کمپ مرحوم حجازی منتقل شد.

* محور اصلی تمرینات امروز دویدن دور زمین، برنامه‌های تاکتیکی، ارسال از جناحین و شوت به سمت دروازه بود که سرمربی تیم استقلال تنها در کنار زمین با لباس شخصی نظاره‌گر آنها شد.

تمرین تیم استقلال ساعت 19:50 به پایان رسید./فارس



منبع:
http://canada2014.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 25 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)


1- ضرب المثل جامایکایی
no call alligator long mouth till you pass him
قبل از آن که از رودخانه عبور کنی، به تمساح نگو "دهن گنده".
[تفسیر: تا وقتی به کسی نیاز داری، او را تحمل کن و با او مدارا کن.]



2 - ضرب‌المثل هاییتیایی

if you want your eggs hatched , sit them yourself
اگر می‌خواهی که جوجه‌هایت سر از تخم بیرون آورن ، خودت روی تخم‌مرغ ها بخواب.
[تفسیر: اگر به دنبال آن هستی که کارت را به بهترین شکل انجام دهی، آن را به شخص دیگری غیر ازخودت مسپار.]



3- ضرب‌المثل لاتین

a silly rabbit have three opening to its den
یک خرگوش احمق، برای لانه‌ی خود سه ورودی تعبیه می‌کند.
[تفسیر: اگر خواهان امنیت هستی، عقل حکم می‌کند که راه دخالت دیگران را در امور خودت بر آن‌ها ببندی]



4 - ضرب‌المثلی از شمال آفریقا

Every beetle is a gazelle in the eyes of its mother
هر سوسکی از دید مادرش به زیبایی غزال است.
معادل فارسی: اگر در دیده‌ی مجنون نشینی، به غیر از خوبی لیلی نبینی.

 

5- ضرب المثل روسی
An empty barrel makes greatest sound
بشکه‌ی خالی بلندترین صدا را ایجاد می‌کند.
[تفسیر: هیاهو و ادعای بسیار نشان از میان تهی بودن دارد.]


6 - ضرب‌المثل اسپانیایی

after all , to make a beautiful omelet you have to break an egg
برای پختن یک املت خوشمزه، حداقل باید یک تخم‌مرغ شکست.
[تفسیر: بدون صرف هزینه، به نتیجه‌ی مطلوب دست نخواهی یافت]
معادل فارسی: بی‌مایه فطیر است.


7 - ضرب‌المثل روسی
all are not good cooks who carry long knives
هر که چاقوی بزرگی در دست دارد، لزومآ آشپز ماهری نیست.
[تفسیر: دسترسی به امکانات مطلوب ضامن موفقیت نیست]
معادل فارسی: به عمل کار برآید.




منبع:
http://canada2014.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 17 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)


عقل درلغت ازعقال و پای بند شتر ماخوذ است وچون خرد ودانش مانع رفتن طبیعت به سوی افعال ذمیمه شود لهذا خرد و دانش را عقل گویند . رویه عقلا و هوشمندان همواره براساس تعقل و دوراندیشی استوار است . اطراف و جوانب امور را قبلا از نظر می گذرانند ، پست وبلند و زیروبم هر امری را در بوته سنجش و آزمایش قرار می دهند و سپس دست به کار می شوند تا اگر زیان وضرری معنا و مادتا برآن مترتب باشند در مقابل عمل انجام شده قرار نگرفته انگشت ندامت و پشیمانی به دندان نگیرند و بر گذشته افسوس و حسرت نخورند. در غیراین صورت اطلاق عنوان عاقل بر چنان افرادی دور از عقل واندیشه خواهد بود .

داستان شورانگیز زلیخا نسبت به یوسف پیغمبر به قدری مشهور و زبانزد خاص وعام است که همه کس کم و بیش به آن واقف است . یوسف صدیق فرزند یعقوب و راحیل بر اثر حسادت برادرانش در چاه افتاد و مالک بن دعر که با کاروانش از آن سوی می گذشت وی را نجات داده به عزیز مصر قطیربن رحیب یا فوطیفرع که در زمان سلطنت ریان بن ولید فرعون مصر می زیست به قیمت قابل توجهی فروخت . عزیز مصر یوسف را به خانه برد و به همسرش زلیخا گفت :« او را گرامی بدار. شاید روزی از او بهره برگیریم و وی را به فرزندی بپذیریم زیرا در ناصیه اش اصالت و گوهر و نجابت ذاتی کاملا هویداست.» زلیخا که خود فرزند نداشت در پرورش و تربیت یوسف همت گماشت تا به حد کمال رسید ولی زیبایی و جذابیتش چنان محرک و خیره کننده شده بود که دل و جان زلیخا را به یغما برد واورا ازاوج غرور و نخوت به حضیض زبونی و بیچارگی کشانید .

زلیخا برای تحریک یوسف که از ارتکاب گناه امتناع داشت و مخصوصا حاضر نبود نسبت به ولی نعمت خود عزیز مصر خیانت کند به هر وسیله ای متوسل شد و« جامه ای ازخز و دیبا به قامتش برید و کمرهای مرصع از گهرهای درخشان و تاجهای مذهب به عدد سیصد و شصت برایش مهیا ساخت . هر روز به دوشش خلعتی نو می انداخت و تاجی تازه بر فرقش می آراست . خوردنیهای گوناگون از سینه مرغ و مربای خوشگوار وشربت ناب و مغز بادام آماده می کرد تا یارش به هر چه میل کند حاضر سازد . شبها از دیبا و حریر برایش بستر می ساخت . و ازهر دری با وی سخن می گفت .

ولی یوسف پارسا و پرهیزگار با وجود آنکه درعنفوان جوانی و غرورجوانی می زیست طنازی و عشوه گری زلیخا و آن همه امکانات را نادیده شمرد و نور تقوی و صفای ایمان چنان بر او هی زد که بدون ترس و تامل دست رد بر سینه زلیخا نهاد . زلیخا چون از همه طرف راه چاره و کامجویی را مسدود دید به اخافه و ارعاب یوسف برخاست و با حربه تهمت و افتراء ، شوهرش عزیز مصر را بر آن داشت که او را در سیاهچال جای دهد تا شاید رنج و شکنجه زندان بر سر راهش آورد و مسئول دلداده اش زلیخا را اجابت کند ولی خلف صدق یعقوب وسلاله ابراهیم خلیل به خانه جدید گام نهاده خوف زندان را در مقابل خوف و مشیت الهی به هیچ گرفت و در آن چهار دیواری تنگ وتاریک نیز به هدایت و ارشاد زندانیان و ترغیب و دلالت آنان به قبول توحید و پرستش خدای یگانه و احراز ملاهی ومناهی پرداخت .

هر روز وساعتی که سپری می شد زلیخا به انتظار انصراف تصمیم و بازگشت محبوب بود ولی سالها گذشت ویوسف همچنان مانند کوهی استوار در چهار گوشه زندان باقی ماند و اوقات را به عبادت پروردگار وهدایت و ارشاد زندانیان گمراه مصروف داشته ازاینکه از کید ومکر زلیخا و سایر زیبارویان مصری رهایی یافت خدا را شکر می گذارده است .

اینجا بود که زلیخا از کرده پشیمان شد و از اینکه یوسف را به زندان انداخت انگشت حسرت و ندامت به دندان گزید و زلیخای آشفته را درغم فراق معشوق و هجران دلداده اش بی تاب و نالان ساخت به قسمی که خواب و خوراک وآسایش از وی سلب گردید و نشاط جوانی و زیباییش به زشتی و کراهت گرایید . بعضی از شبها از دوری یوسف بی تاب می شد که با دایه وفادارش در تاریکی شب به زندان می رفت و در گوشه ای آن قدر محبوبش را نظاره می کرد که سپیده صبح می دمید و آن گاه به خانه باز می گشت .

اگر چه زلیخا پس از رهایی یوسف از زندان و فوت همسرش مشمول وعنایت الهی قرارگرفته به فرمان خدا و با اعاده همان زیبایی و طنازی دوران جوانی به وصال محبوب رسید . ولی آن حسرت وندامت اولیه که ناشی از عدم تعقل ودوراندیشی بود بعدها به صورت ضرب المثل درآمده در افواه ملل و اقوام مختلفه مورد استشهاد و تمثیل قرار گرفت .


عقل درلغت ازعقال و پای بند شتر ماخوذ است وچون خرد ودانش مانع رفتن طبیعت به سوی افعال ذمیمه شود لهذا خرد و دانش را عقل گویند . رویه عقلا و هوشمندان همواره براساس تعقل و دوراندیشی استوار است . اطراف و جوانب امور را قبلا از نظر می گذرانند ، پست وبلند و زیروبم هر امری را در بوته سنجش و آزمایش قرار می دهند و سپس دست به کار می شوند تا اگر زیان وضرری معنا و مادتا برآن مترتب باشند در مقابل عمل انجام شده قرار نگرفته انگشت ندامت و پشیمانی به دندان نگیرند و بر گذشته افسوس و حسرت نخورند. در غیراین صورت اطلاق عنوان عاقل بر چنان افرادی دور از عقل واندیشه خواهد بود .

داستان شورانگیز زلیخا نسبت به یوسف پیغمبر به قدری مشهور و زبانزد خاص وعام است که همه کس کم و بیش به آن واقف است . یوسف صدیق فرزند یعقوب و راحیل بر اثر حسادت برادرانش در چاه افتاد و مالک بن دعر که با کاروانش از آن سوی می گذشت وی را نجات داده به عزیز مصر قطیربن رحیب یا فوطیفرع که در زمان سلطنت ریان بن ولید فرعون مصر می زیست به قیمت قابل توجهی فروخت . عزیز مصر یوسف را به خانه برد و به همسرش زلیخا گفت :« او را گرامی بدار. شاید روزی از او بهره برگیریم و وی را به فرزندی بپذیریم زیرا در ناصیه اش اصالت و گوهر و نجابت ذاتی کاملا هویداست.» زلیخا که خود فرزند نداشت در پرورش و تربیت یوسف همت گماشت تا به حد کمال رسید ولی زیبایی و جذابیتش چنان محرک و خیره کننده شده بود که دل و جان زلیخا را به یغما برد واورا ازاوج غرور و نخوت به حضیض زبونی و بیچارگی کشانید .

زلیخا برای تحریک یوسف که از ارتکاب گناه امتناع داشت و مخصوصا حاضر نبود نسبت به ولی نعمت خود عزیز مصر خیانت کند به هر وسیله ای متوسل شد و« جامه ای ازخز و دیبا به قامتش برید و کمرهای مرصع از گهرهای درخشان و تاجهای مذهب به عدد سیصد و شصت برایش مهیا ساخت . هر روز به دوشش خلعتی نو می انداخت و تاجی تازه بر فرقش می آراست . خوردنیهای گوناگون از سینه مرغ و مربای خوشگوار وشربت ناب و مغز بادام آماده می کرد تا یارش به هر چه میل کند حاضر سازد . شبها از دیبا و حریر برایش بستر می ساخت . و ازهر دری با وی سخن می گفت .

ولی یوسف پارسا و پرهیزگار با وجود آنکه درعنفوان جوانی و غرورجوانی می زیست طنازی و عشوه گری زلیخا و آن همه امکانات را نادیده شمرد و نور تقوی و صفای ایمان چنان بر او هی زد که بدون ترس و تامل دست رد بر سینه زلیخا نهاد . زلیخا چون از همه طرف راه چاره و کامجویی را مسدود دید به اخافه و ارعاب یوسف برخاست و با حربه تهمت و افتراء ، شوهرش عزیز مصر را بر آن داشت که او را در سیاهچال جای دهد تا شاید رنج و شکنجه زندان بر سر راهش آورد و مسئول دلداده اش زلیخا را اجابت کند ولی خلف صدق یعقوب وسلاله ابراهیم خلیل به خانه جدید گام نهاده خوف زندان را در مقابل خوف و مشیت الهی به هیچ گرفت و در آن چهار دیواری تنگ وتاریک نیز به هدایت و ارشاد زندانیان و ترغیب و دلالت آنان به قبول توحید و پرستش خدای یگانه و احراز ملاهی ومناهی پرداخت .

هر روز وساعتی که سپری می شد زلیخا به انتظار انصراف تصمیم و بازگشت محبوب بود ولی سالها گذشت ویوسف همچنان مانند کوهی استوار در چهار گوشه زندان باقی ماند و اوقات را به عبادت پروردگار وهدایت و ارشاد زندانیان گمراه مصروف داشته ازاینکه از کید ومکر زلیخا و سایر زیبارویان مصری رهایی یافت خدا را شکر می گذارده است .

اینجا بود که زلیخا از کرده پشیمان شد و از اینکه یوسف را به زندان انداخت انگشت حسرت و ندامت به دندان گزید و زلیخای آشفته را درغم فراق معشوق و هجران دلداده اش بی تاب و نالان ساخت به قسمی که خواب و خوراک وآسایش از وی سلب گردید و نشاط جوانی و زیباییش به زشتی و کراهت گرایید . بعضی از شبها از دوری یوسف بی تاب می شد که با دایه وفادارش در تاریکی شب به زندان می رفت و در گوشه ای آن قدر محبوبش را نظاره می کرد که سپیده صبح می دمید و آن گاه به خانه باز می گشت .

اگر چه زلیخا پس از رهایی یوسف از زندان و فوت همسرش مشمول وعنایت الهی قرارگرفته به فرمان خدا و با اعاده همان زیبایی و طنازی دوران جوانی به وصال محبوب رسید . ولی آن حسرت وندامت اولیه که ناشی از عدم تعقل ودوراندیشی بود بعدها به صورت ضرب المثل درآمده در افواه ملل و اقوام مختلفه مورد استشهاد و تمثیل قرار گرفت .



منبع:
http://canada2014.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 32 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)


زنان سوژه ضرب‌المثل‌های متعددی هستند و این مطلب تنها مربوط به ایران نیست. نگاهی داریم به چند ضرب المثل درباره زنان از کشور‌های مختلف جهان:

 

 

انگلیسی:

زن شری است مورد نیاز.

زن فقط یک چیز را پنهان نگاه می‌دارد آنهم چیزی است که نمی‌داند.

 

 

 

هلندی:

وقتی زن خوب در خانه باشد، خوشی از در و دیوار می ریزد.

 

 

 

استونی:

از خاندان ثروتمند اسب بخر و از خانواده فقیر زن بگیر.

 

 

 

فرانسوی:

آنچه را زن بخواهد، خدا خواسته است.

انتخاب زن و هندوانه مشکل است.

بدون زن، مرد موجودی خشن و نخراشیده بود.

 

 

 

آلمانی:

کاری را که شیطان از عهده بر نیاید زن انجام می‌دهد.

وقتی زنی می‌میرد یک فقته از دنیا کم می‌شود.

کسی که زن ثروتمند بگیرد آزادی خود را فروخته است.

آنکه را خدا زن داد، صبر هم داده.

گریه زن، دزدانه خندیدن است.

 

 

 

یونانی:

شرهای سه‌گانه عبارتند از: آتش، طوفان، زن.

برای مردم مهم نیست که زن بگیرد یا نگیرد، زیرا در هر دو صورت پشیمان خواهد شد.

 

 

 

گرجی‌ها:

اسلحه زن اشک اوست.

 

 

 

ایتالیایی:

اگر زن گناه کرد، شوهرش معصوم نیست.

زناشویی را ستایش کن اما زن نگیر.

زن و گاو را از شهر خودت انتخاب کن.



منبع:
http://canada2014.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 19 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)


هر ایرادی که مبتنی بر دلایل غیر موجه باشد آن را ایراد بنی اسرائیلی می‌گویند: اصولاً ایراد بنی اسرائیلی احتیاج به دلیل و مدرک ندارد؛ زیرا اصل بر ایراد است - خواه مستند و خواه غیر مستند - برای ایراد گیرنده فرقی نمی‌کند. ایراد بنی اسرائیلی به اصطلاح دیگر همان بهانه گیری و بهانه جویی است، که ممکن است گاهی از حد متعارف تجاوز کرده به صورت توقع نابجا درآید. فی‌المثل به یک نفر نقاش دستور می‌دهید که تابلویی از دورنمای قله دماوند برای شما ترسیم کند. نقاش بیچاره کمال ظرافت و هنرمندی را در ترسیم تابلو به کار می‌برد و تمام ریزه کاریها و سایه روشن‌ها را در تجسم قله مستور از برف و قطعات ابری که بر بالای آن قرار دارد کاملا ملحوظ و منظور می‌دارد، به قسمی ‌که جای هیچ گونه ایرادی باقی نماند. ولی مع هذا ممکن است برای اقناع طبع بهانه جوی خویش انتظار داشته باشید که از تماشای آن تابلو احساس سردی و سرما کنید! این گونه ایرادات را در عرف و اصطلاح عامه «ایراد بنی اسرائیلی» گویند که صرفاً از ذات بهانه گیر مایه می‌گیرد.
اکنون باید دید قوم بنی اسرائیل کیستند و ایرادات آنان بر چه کیفیتی بوده، که صورت ضرب المثل پیدا کرده است.

بنی اسرائیل همان پسران یعقوب و پیروان فعلی دین یهود هستند که پیغمبر آنها حضرت موسی، و کتاب آسمانیشان تورات است.
بنی اسرائیل اجداد کلیمیان امروزی و نخستین ملت موحد دنیا هستند که از دو هزار سال قبل از میلاد مسیح در سرزمین فلسطین سکونت داشته و به چوپانی و گله چرانی مشغول بوده اند. بنی اسرائیل به چند قبیله قسمت می‌شدند و هر قبیله رئیسی داشت که او را شیخ یا پدر می‌گفتند. از معروفترین شیوخ آنها حضرت ابراهیم بود که پدر تمام اقوام عبرانی محسوب می‌شود. بنی اسرائیل در زمان یعقوب به مصر مهاجرت کردند و بعد از مدتی به راهنمایی حضرت موسی به شبه جزیره سینا عازم شدند. چهل سال میان راه سرگردان بودند، موسی درگذشت (و یا به کوه طور رفت) و یوشع آنها را به کنعان رسانید. بعد از فوت سلیمان (974 ق.م) دو سلطنت تشکیل دادند؛ یکی دولت اسرائیلی و دیگری دولت یهود. دولت اسرائیلی را سارگن پادشاه آشور و دولت یهود را بخت النصر یا نبوکدنزر، پادشاه کلده منقرض کرد و عده کثیری از آنها را به اسارت برد که بعد از هفتاد سال کورش کبیر شهر زیبای بابل را فتح کرده، همه را به فلسطین عودت داد.
باری، پس از آنکه حضرت موسی به پیغمبری مبعوث گردید و آنها را به قبول دین و آیین جدید دعوت کرد، اقوام بنی اسرائیل به عناوین مختلفه موسی را مورد سخریه و تخطئه قرار می‌دادند و هر روز به شکلی از او معجزه و کرامت می‌خواستند. حضرت موسی هم هر آنچه آنها مطالبه می‌کردند به قدرت خداوندی انجام می‌داد. ولی هنوز مدت کوتاهی از اجابت مسئول آنها نمی‌گذشت که مجدداً ایراد دیگری بر دین جدید وارد می‌کردند و معجزه دیگری از او می‌خواستند. قوم بنی اسرائیل سالهای متمادی در اطاعت و انقیاد فرعون مصر بودند و از طرف عمال فرعون همه گونه عذاب و شکنجه و قتل و غارت و ظلم و بیدادگری نسبت به آنها می‌شد. حضرت موسی با شکافتن شط نیل آنها را از قهر و سخط آل فرعون نجات بخشید؛ ولی این قوم ایرادگیر بهانه جو به محض اینکه از آن مهلکه بیرون جستند مجدداً در مقام انکار و تکذیب برآمدند و گفتند: «ای موسی، ما به تو ایمان نمی‌آوریم مگر آنکه قدرت خداوندی را در این بیابان سوزان و بی آب و علف به شکل و صورت دیگری بر ما نشان دهی.» پس فـرمـان الهی بر ابر نازل شد که بر آن قوم سایبانی کند و تمام مدتی را که در آن بیابان به سر می‌برند برای آنها غذای مأکولی فرستاد.

پس از چندی از موسی آب خواستند. حضرت موسی عصای خود را به فرمان الهی به سنگی زد و از آن دوازده چشمه خارج شد که اقوام و قبایل دوازده گانه بنی اسرائیل از آن نوشیدند و سیراب شدند.

قوم بنی اسرائیل به آن همه نعمتها و مواهب الهی قناعت نورزیده، مجدداً به ایراد و اعتراض پرداختند که: یکرنگ و یکنواخت بودن غذا با مذاق و مزاج ما سازگار نیست. از نظر تنوع در تغذیه به طعام دیگری احتیاج داریم. به خدای خودت بگو که برای ما سبزی، خیار، سیر، عدس و پیاز بفرستد. (آقای دکتر غیاث الدین جزایری معتقد است که مطابق اخبار و روایات وارده مائده آسمانی ماهی و گوشت بریان بوده؛ که تا بزمین برسد مسلماً چند روزی می‌ماند و خوردن گوشت مانده، بدون پیاز ایجاد اسهال می‌کند. لذا چون قوم بنی اسرائیل به تجربه فواید پیاز را می‌دانستند از حضرت موسی خواهان خوراکهایی شده اند که یکی از آنها پیاز بوده است."اعـجـاز خـوراکـیـهـا، چـاپ پـانـزدهم ، ص 206").
دیری نپایید که در میان قوم بنی اسرائیل قتلی اتفاق افتاده، هویت قاتل لوث شده بود. از موسی خواستند که قاتل اصلی را پیدا کند. حضرت موسی گفت: «خدای تعالی می‌فرماید اگر گاوی را بکشید و دم گاو را بر جسد مقتول بزنید، مقتول به زبان می‌آید و قاتل را معرفی می‌کند.»
بنی اسرائیل گفتند: «از خدا سؤال کن که چه نوع گاوی را بکشیم؟» ندا آمد آن گاو نه پیر از کار رفته باشد و نه جوان کار ندیده. سپس از رنگ گاو پرسیدند. جواب آمد زرد خالص باشد. چون اساس کار بنی اسرائیل بر ایراد و بهانه گیری بود، مجدداً در مقام ایراد و اعتراض برآمدند که این نام و نشانی کافی نیست و خدای تو باید مشخصات دیگری از گاو موصوف بدهد. حضرت موسی از آن همه ایراد و بهانه خسته شده، مجدداً به کوه طور رفت، ندا آمد که این گاو باید رام باشد، زمینی را شیار نکرده باشد، از آن برای آبکشی به منظور کشاورزی استفاده نکرده باشند و خلاصه کاملاً بی عیب و یکرنگ باشد.

بنی اسرائیل
گاوی به این نام و نشان را پس از مدتها تفحص و پرس و جو پیدا کردند و از صاحبش به قیمت گزافی خریداری کرده، ذبح نمودند و بالاخره به طریقی که در بالا اشاره شد، هویت قاتل را کشف کردند.
آنچه گفته شد، شمه ای از ایرادات عجیب و غریب قوم بنی اسرائیل بر حقیقت و حقانیت حضرت موسی کلیم الله بود که گمان می‌کنم برای روشن شدن ریشه تاریخی ضرب المثل ایراد «بنی اسرائیلی» کفایت نماید.




منبع:
http://canada2014.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 28 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)


بى خبرى , خوش خبرى
No news is Best news

 

ضرب المثل های ایرانی همراه معادل انگلیسی

 

شتر دیدى , ندیدى
You see nothing, You hear nothing

 

ضرب المثل های ایرانی همراه معادل انگلیسی

 

عجله كار شیطان است
Haste is from the Devil

 

ضرب المثل های ایرانی همراه معادل انگلیسی

 

کاچى به از هیچى
Somthing is better than nothing

 

ضرب المثل های ایرانی همراه معادل انگلیسی

 

گذشتها گذشته
Let bygones be bygones

 

ضرب المثل های ایرانی همراه معادل انگلیسی

 

مستى و راستى
There is truth in wine

 

ضرب المثل های ایرانی همراه معادل انگلیسی

 

نوکه اومدبه بازار كهنه شد دل آزار
Out with the old,in with the new

 

ضرب المثل های ایرانی همراه معادل انگلیسی

 

هر فرازى را نشیبى است
High places have their precipices

 

ضرب المثل های ایرانی همراه معادل انگلیسی

 

هرکه ترسید مرد ,هركه نترسید برد
Nothing venture , nothing have

 

ضرب المثل های ایرانی همراه معادل انگلیسی

 

همه کاره و هیچكاره
Jack of all trades and master of none

 

ضرب المثل های ایرانی همراه معادل انگلیسی

 

ارزان خرى , انبان خرى
Dont buy everything that is cheap





آشپز كه دوتاشدآش یا شورمیشه یا بینمك

Too many cooks spoil the broth

 

ضرب المثل های ایرانی همراه معادل انگلیسی

 

انگار آسمون به زمین افتاده
It is not as if the sky is falling

 

ضرب المثل های ایرانی همراه معادل انگلیسی

 

اندكى جمال به از بسیارى مال
Beauty opens locked doors

 

ضرب المثل های ایرانی همراه معادل انگلیسی

 

آدم عجول كار را دوباره میكنه
Hasty work, Double work


ضرب المثل های ایرانی همراه معادل انگلیسی

 

آدم دانا به نشتر نزند مشت
A wise man avoids edged tools

 

ضرب المثل های ایرانی همراه معادل انگلیسی

 

آدم زنده زندگى مى خواد
Live and let live

 

ضرب المثل های ایرانی همراه معادل انگلیسی

 

آدم ترسو هزار بار مى میره
Cowards die Many times Before Their Death

 

ضرب المثل های ایرانی همراه معادل انگلیسی

 

كس نخاردپشت من جزناخن انگشت من
you want a thing done,do it yourself

 

ضرب المثل های ایرانی همراه معادل انگلیسی

 

آب رفته به جوى باز نمى گردد
What is done can not be undone

 

ضرب المثل های ایرانی همراه معادل انگلیسی

 

آب از سرش گذشته
It is all up with him

 

ضرب المثل های ایرانی همراه معادل انگلیسی

 

آب ریخته جمع شدنى نیست
Dont cry over the spilled milk

 

ضرب المثل های ایرانی همراه معادل انگلیسی

 

آب در كوزه و ما تشنه لبان میگردیم
we seek water in the sea




منبع:
http://canada2014.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 29 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)


آتش بیار معرکه

لغت مرکب آتش بیار در اصطلاح عامه کنایه از کسی است که در ماهیت دعوی و اختلاف وارد نباشد بلکه کارش صرفاً سعایت و نمامی ‌و تشدید اختلاف بوده و فطرتش چنین اقتضا کند که به قول امیر قلی امینی: «میان دو دوست یا دو خصم سخن چینی و فتنه انگیزی کند».


این ضرب‌المثل به ظاهر ساده می‌آید و شاید بعضی‌ها گمان برند که مقصود از کلمه «آتش» همان آتش اختلاف است که از باب ایجاز و تصغیر آمده است در حالیکه چنین نیست و ذیلا ریشه تارخی آن را نقل می‌کند:

همان طوری که امروز دستگاه جاز عامل اساسی ارکستر موسیقی بشمار می‌آید، در قرون گذشته که موسیقی گسترش چندانی نداشت، ضرب و دف، ابزار کار اولیه عمله طرب محسوب می‌شد. هر جا که می‌رفتند آن ابزار را زیر بغل می‌گرفتند و بدون زحمت همراه می‌بردند. عاملان طرب در قدیم مرکب بودند از: کمانچه کش، نی زن، ضرب گیر، دف زن، خواننده، رقاصه و یک نفر دیگر بنام «آتش بیار یا دایره نم کن» که چون از کار مطربی سررشته نداشته وظیفه دیگری به عهده وی محول بوده است. همه کس می‌داند که ضرب و دف از پوست و چوب تشکیل شده است. پوست ضرب و دف در بهار و تابستان خشک و منقبض می‌شود و احتیاج دارد که هر چند ساعت آنرا با "پف نم" مرطوب و تازه کنند تا صدایش در موقع زدن به علت خشکی و انقباض تغییر نکند. این وظیفه را دایره نم کن که ظرف آبی در جلویش بود و همیشه ضرب و دف را نم می‌داد و تازه نگاه می‌داشت، بر عهده داشت. اما در فصول پائیز و زمستان که موسم باران و رطوبت است، پوست ضرب و دف بیش از حد معمول نم بر می‌داشت و حالت انبساط پیدا می‌کرد. در این موقع لازم می‌آمد که پوستها را حرارت بدهند تا رطوبت اضافی تبخیر شود و به صورت اولیه درآید.

 


شغل دایره نم کن در این دو فصل عوض می‌شد و به آتش بیار موسوم می‌گردید. زیرا وظیفه اش این بود که به جای ظرف آب که در بهار و تابستان به آن احتیاج بود، منقل آتش در مقابلش بگذارد و ضرب و دف مرطوب را با حرارت آتش خشک کند. با این توصیف به طوری که ملاحظه می‌شود، آتش بیار یا دایره نم کن، که اتفاقا هر دو عبارت به صورت امثله سائره درآمده است؛ کار مثبتی در اعمال طرب و موسیقی نداشت. نه می‌دانست و نه می‌توانست ساز و ضرب و دف بزند و نه به آواز و خوانندگی آشنایی داشت. مع ذالک وجودش به قدری مؤثر بود که اگر دست از کار می‌کشید، دستگاه طرب می‌خوابید و عیش و انبساط خاطر مردم منغض می‌شد.

افراد ساعی و سخن چین عیناً شبیه شغل و کار همین آتش بیارها و دایره نم کن‌ها را دارند؛ که اگر دست از سعایت و القای شبهات بردارند، اختلافات موجود خود به خود و یا بوسیله مصلحین خیراندیش مرتفع می‌شود. ولی متأسفانه چون خلق و خوی آنها تغییر پذیر نیست، و از آن جهت که لهیب آتش اختلاف را تند و تیز می‌کنند، آنها را به «آتش بیار» تشبیه و تمثیل می‌کنند. چه در ازمنه گذشته که دستگاه طرب (غنا) از نظر مذهبی بیشتر از امروز مورد بی‌اعتنایی بود، گناه اصلی را از آتش بیار می‌دانستند و مدعی بودند که اگر ضرب و دف را خشک و آماده نکند دستگاه موسیقی و غنا خود به خود از کار می‌افتد و موجب انحراف اخلاقی «البته به زعم آنها» نمی‌شود.

 



منبع:
http://canada2014.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 26 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)


عبارت مثلی بالا به عقیدۀ استاد محمد علی جمال زاده در کتاب فرهنگ لغات عامیانه یعنی: امری که ممکن است موجب مرافعه و نزاع شود لاپوشانی کردن و آنرا مورد توجیه و تأویل قرار دادن، رفع و رجوع کردن، سروته کاری را بهم آوردن و ظاهر قضای را به نحوی درست کردن است. به گفتۀ علامه دهخدا، از ماستمالی معانی و مفاهیم مداهنه و اغماض و بالاخره ندیده گرفتن مسائلی که موجب خشم یا اختلاف گردد نیز افاده می شود.

آنچه نگارنده را به تعقیب و تحقیق در پیدا کردن ریشۀ تاریخی این ضرب المثل واداشت وجود کلمۀ ماست یعنی این ماده خوراکی لبنیاتی در آن، و ارتباط آن با مداهنه و اغماض و رفع و رجوع کردن امور مورد اختلاف بوده است که خوشبختانه پس از سالها پرس و جو و تحقیق و جویندگی و یابندگی رسید.


اینک شرح قضیه:

قضیه ماستمالی کردن از حوادثی است که درعصر بنیانگذار سلسلۀ پهلوی اتفاق افتاد و شادروان محمد مسعود این حادثه را در یکی از شماره های روزنامۀ مرد امروز به این صورت نقل کرده است:"هنگام عروسی محمدرضا شاه پهلوی و فوزیه چون مقرر بود میهمانان مصری و همراهان عروس به وسیلۀ راه آهن جنوب تهران وارد شوند از طرف دربار و شهربانی دستور اکید صادر شده بود که دیوارهای تمام دهات طول راه و خانه های دهقانی مجاور خط آهن را سفید کنند. در یکی از دهات چون گچ در دسترس نبود بخشدار دستور می دهد که با کشک و ماست که در آن ده فراوان بود دیوارها را موقتاً سفید نمایند، و به این منظور متجاوز از یکهزار و دویست ریال از کدخدای ده گرفتند و با خرید مقدار زیادی ماست کلیۀ دیوارها را ماستمالی کردند."

به طوری که ملاحظه شد قدمت ریشۀ تاریخی این اصطلاح و مثل سائر از هفتاد سال نمی گذرد، زیرا عروسی مزبور در سال 1317 شمسی برگذار گردید و مدتها موضوع اصلی شوخیهای محافل و مجالس بود و در عصر حاضر نیز در موارد لازم و مقتضی بازار رایجی دارد. چنانچه کسانی برای این ضرب المثل زمانی دورتر و قدیمیتر از هفتاد سال سراغ داشته باشند منت پذیر خواهیم بود که دلایل و مستنداتشان را به نام خودشان ثبت و ضبط کند. آری، ماستمالی کردن یعنی قضیه را به صورت ظاهر خاتمه دادن، از آن موقع ورد زبان گردید و در موارد لازم و بالمناسبه مورد استفاده و استناد قرار می گیرد.



منبع:
http://canada2014.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 17 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)


افراد خونسرد و بی اعتنا خاصه آنهایی که همه چیز را از دریچۀ مصالح و منافع شخصی ببینند در جهان زیاد هستند.این گونه آحاد و افراد بشری به زیان و ضرر دیگران کاری ندارند. همان قدر که بارشان به منزل برسد و مقصودشان حاصل آید اگر دنیا را آب ببرد آنها را خواب می برد. به این دسته از مردم چنانچه در زمینۀ عدم توجه به مصالح اجتماعی ایراد و اعتراض شود شانه بالا انداخته در نهایت خونسردی و بی اعتنایی به این عبارت مثلی تمثل می جویند و می گویند:"خودم جا، خرم جا. زن صاحبخانه خواه بزا خواه نزا!"

 

یا به طور خلاصه می گویند: "خودم جا، خرم جا" مجازاً یعنی سود و زیان دیگران به من چه ارتباطی دارد؟ باید در فکر تأمین و تدارک منافع و مصالح خویش بود لاغیر.( دیگی که برای من نجوشه ، توش سر سگ بجوشه !)

 

عبارت بالا که سالهای متمادی در منطقۀ غرب ایران هنگام وضع حمل زنان باردار مورد استفاده و اصطلاح قرار می گرفت از واقعۀ تاریخی جالبی ریشه گرفته که نقل آن خالی از لطف و فایده نیست.

 

خواجه نصیرالدین طوسی قبل از آنکه مورد توجه ناصرالدین شاه محتشم واقع شود و به دربار اسماعیلیله راه یابد یک بار به بغداد رفت تا یکی از تألیفاتش را که در مدح اهل بیت پیغمبر اکرم (ص) بود به مستعصم خلیفۀ عباسی تقدیم نماید. در این مورد میرزا محمد تنکابنی چنین می نویسد:

 

"... آنچه مشهور است اینکه محقق طوسی در مدت بیست سال کتابی تصنیف کرد که در مدح اهل بیت پیغمبر (ص) بود. پس از آن کتاب را به بغداد برد که به نظر خلیفۀ عباسی برساند. پس زمانی رسید که خلیفه با ابن حاجب در میان شط بغداد به تفرج و تماشا اشتغال داشتند. پس محقق طوسی کتاب را در نزد خلیفه گذاشت، خلیفه آن را به ابن حاجب داد. چون نظر ابن حاجب ناصب به مدایح آل اطهار پیغمبر علیهم صلوات افتاد آن کتاب را به آب انداخت و گفت:"اعجنبی تلمه" یعنی خوش آمد مرا از بالا آمدن آب در وقتی که این کتاب را به آب انداختم و قطراتی از آب بالا آمدند! پس بعد از اینکه از آب بیرون آمدند محقق طوسی را طلبیدند.

 

"ابن حاجب گفت:"که ای آخوند، تو از اهل کجایی؟" گفت:"از اهل طوسم."

"ابن حاجب گفت:"از گاوان طوسی یا از خران طوس!؟" خواجه فرمود که: "گاوان طوسم."

"ابن حاجب گفت:"شاخ تو کجاست؟"

"خواجه گفت:"شاخ من در طوس است، می روم و آن را می آورم!" پس خواجه با نهایت ملال خاطر روی به دیار خویش نهاد و از ترس عمال ابن حاجب بدون آنکه توشه و زاد راحله ای بردارد با مرکوبش که دراز گوش نحیف وامانده ای بود از بیراهه به ایران مراجعت کرد."

 

پس از چندی شبانه روز به قریه ای از قرای کردستان رسید و به دنبال پناهگاهی می گشت تا شبی را به روز آورده خود و چهار پایش رنج خستگی را از تن بزدایند. در این موقع عده ای زن و مرد را به حال اضطراب و نگرانی دید. از جریان قضیه جویا گردید معلوم شد زن روستایی چند روز است برای وضع حمل دچار سختی شده اکنون میان مرگ و زندگی دست و پا می زند.

 

خواجه فرصت را مغتنم شمرده مدعی شد که بیمار باردار را بدون هیچ خطری بزایاند. وابستگان زن دهاتی مقدم خواجه را گرامی شمرده در مقام پذیرایی و بزرگداشت وی برآمدند. خواجه دستور داد قبلاً مرکوب خسته و فرسوده اش را تیمار کرده در طویلۀ گرم جای دادند و آب و علوفه اش را تدارک دیدند. سپس فرمان داد اطاق گرم و تمیزی برای آسایش و استراحت خودش آماده کردند. پس از آنکه از این دو رهگذر خیالش راحت شد و غذای گرم و مطبوعی به اشتهای کامل صرف کرد با اطلاعاتی که در علم پزشکی داشت برای رفع درد و زایمان بیمار تعلیمات لازم داده ضمناً دعایی نوشت و به دست صاحبخانه داد و گفت:"این دعا را با مقداری گشنیز بر ران چپ زائو ببندید و مطمئن باشید که به راحتی فارغ خواهد شد ولی متوجه باشید که پس از وضع حمل دعا را از ران چپش فوراً باز کنید و گرنه روده هایش را بیرون خواهد آورد."

 

اتفاقاً زکریای قزوینی راجع به خاصیت گشنیز که در حکایت بالا ذکر شده چنین می نویسد:

"کزبره: او را به پارسی گشنیز خوانند و شیخ الرییس گوید که اگر کزبره را به آهستگی از بیخ برکنند و بر ران زنی ببندند که زادن او دشخوار بود در حال خلاص یابد."

 

باری، هنوز دیر زمانی از تجویز خواجه و بستن دعا بر ران چپ بیمار حامله نگذشته بود که به راحتی وضع حمل کرد و از خطر مرگ نجات یافت.

 

بامدادان خواجه نصیرالدین طوسی بر درازگوش سوار شده با زاد و توشۀ کافی به جانب طوس روان گردید. پس از چندی چون دعا کردند دیدند که خواجۀ طوسی چنین نوشته بود:"خودم جا، خرم جا. زن صاحبخانه خواه بزا، خواه نزا!"

شنیده شد که این دعا دیر زمانی در بعضی از قراء و قصبات مناطق غرب ایران برای زایمانهای سخت و دشوار چون حرز جواد به کار می رفت و رفته رفته به صورت ضرب المثل درآمد.



منبع:
http://canada2014.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 18 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)


این عبارت را موقعی بكار می برند كه طرف مقابل از هر جهت مورد اعتماد و اطمینان كامل باشد .
آورده اند كه ...
در قرون و اعصار گذشته مخصوصاً بعد از اسلام و با توجه به دستور فرمان پیامبر اكرم ( ص ) كه فرموده اند ( ریش ها را بلند و سبیل ها را به اندازهٔ كافی كوتاه كنید ) ، برای صاحبان ریش هیچ بلا و مصیبتی بالاتر از این نبود كه كسی از باب دشمنی ، ریشش را به زور بتراشند و او را كه از افراد مومن و متقی شناخته می شد محروم دارند ، اگر از غصه دق نمی كرد ، مسلماً از عامل عمل ، انتقام وحشتناكی می گرفت وای بسا كه سرها بر ریش به باد فنا و نیستی می رفت ، زیرا وقتی كه یك تار موی ریش تا آن اندازه ارج و اعتبار داشته باشد كه به گرو گذاشته شود ، بدیهی است قدر و منطلت تمامی و همگی محاسن را چه پایه و مایه خواهد بود . به همین جهت از عبارت ریش و قیچی به دست كسی سپردن كه در موقع اصلاح سر و صورت از طرف سلمانی و آرایشگر انجام می گرفت ، این معنی مجازی افاده می شود كه صاحب ریش ، همانطور كه به سلمانی و آرایشگر اعتماد كامل دارد و مطمئن است كه ریش را در حد آرایش نه از بیخ و بن با قیچی كوتاه می كند اعتماد كننده نیز به طرف مورد اعتماد تا اندازه ای اطمینان دارد كه می داند حیثیت و آبرویش را محفوظ داشته در حفظ نگاهداشت امانت و احترام به قول و قرار صادق و راسخ خواهد بود .


منبع:
http://canada2014.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 22 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)


روزی بود ، روزگاری بود . در یکی از روزها دوستان ملانصر الدینی با عجله در خانه ی ملا را زدند و با او گفتند : حاکم شهر عوض شده و حاکم جدیدی آمده . ملا گفت : حاکم عوض شده که شده ؟ به من چه ؟

دوستانش گفتند ، یعنی چه ؟ این چه حرفی است ؟ باید هر چه زودتر هدیه ای تهیه کنی و برای حاکم جدید ببری . ملا گفت : آها ؛ حال فهمیدم پس من باید هدیه ای تهیه کنم و ببرم پیش حاکم جدید تا اگر فردا برای شما گرفتاری پیش آمد ، واسطه بشوم و از حاکم بخواهم کمک تان کند ؟ دوستانش گفتند : بله همین طور است . ملا گفت : این وسط به من چه می رسد ؟ دوستانش گفتند : بابا تو ریش سفیدی ، تو بزرگی . یکی از دوستان ملا ، گفت : ناراحت نباش ، هدیه را خودمان تهیه می کنیم . یک مرغ چاق و گنده می پزیم تا تو مزد آن را به خانه ی حاکم ببری . ملا گفت : دو تا بپزید . یکی هم برای من و زن و بچه ام . چون من باید فردا ریش گرو بگذارم آنها قبول کردند و فردا با دو مرغ بریان به خانه ی ملا آمدند . ملا یک مرغ را به زنش داد و مرغ بریان دیگر را در سینی گذاشت تا نزد حاکم ببرد . در راه اشتهای ملا تحریک شد و سرپوش سینی را برداشت و یکی از پاهای مرغ را کند و خورد و دوباره روی آن را پوشاند و نزد حاکم برد . حاکم سرپوش را برداشت تا کمی مرغ بخورد . دید که ای دل غافل . مرغ ملا یک پا دارد . سوال کرد چرا مرغ بریان یک پا دارد . ملا گفت : مرغ های خوب شهر ما یک پا دارند . حاکم فهمید که ملا بسیار زرنگ و باهوش است و به او گفت : ناهار میهمان ما باشید از آن به بعد هر کسی که روی حرف نادرست خود پافشاری کند می گویند : مرغ ایشان یک پا دارد .


منبع:
http://canada2014.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 26 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)

طبق معمول / پرسپولیسی ها : داور استقلالی است !

موضوع داور رو هم طبق معمول پرسپولیسی ها قبل از دربی شروع کردند (همونطور که قبل از مرادی و قهرمانی شروع کردن)

میگن که داور به ضرر ما میگیره . . .

خطاب به لنگیا باید بگم که

این ترکی همونیه که دربی 71 پنالتی ما روی کرار رو نگرفت و نورمحمدی رو اخراج نکرد ولی چون بردیم,دیده نشد

همونه که دربی 66 پنالتی واستون گرفت دقیقه 93 ...اگه استقلالیه میتونست بگه شلوغ بود ندیدم !

دربی 70 هم که 6 تا کارشناس گفتن پنالتی روی رضایی گرفته نشد و 4 تا گفتن تصمیم درست بود پس نمیشه قطعا گفت ترکی اشتباه کرده

یـــه بازی به نفع ما گرفته که اونم ربطی به شما نداشته بازی تراکتور بوده که هرکسی میتونست اون صحنه رو پنالتی بگیره چون حاج صفی دستشو برده بود بالا و خطای دید به وجود اورد

به نکته جالب اینکه بین 2 نیمه دربی آخر پرسپولیس نیوز تیتر زد داور (فغانی) کار خودش را کرد پنالتی برای ما گرفته نشد گل میلاد آفساید بود ! بعد بازی مشخص بود نه اون پنالتی بود نه گل میلاد آفساید بود...اینا هیــــــچکس رو قبول ندارن ! علی پروین رو بذارن داور !؟!؟!؟!؟

میگن استقلال دربی ها رو با داور می بره

* دربی سال 74 گل پاشازاده به اشتباه آفساید گرفته شد و بازی مساوی شد

* سال 82-3 پنالتی خان محمدی روی نیکبخت گرفته نشد و بازی مساوی شد

* دربی 58 هر 2 گل پرسپولیس اشتباه بود (گل اول کرنر نبود و گل دوم آفساید) که اگه ما 3 تا نمی زدیم معلوم نبود چی میخواست بشه...

* اونم که دربی 71 . . .

خیلی بازیهای دیگه هم حتما قدیما بوده که من نمیدونم و حضور ذهن ندارم ...

پس تیمتونو درست کنید و بیخیال این حرفا بشید...داور اشتباه کرده و از این به بعدم میکنه چون داوری همینه که هست.یه بار به نفع یه بار به ضرر....



منبع:
http://files2mobi.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 19 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)

تماشاگران بازی را سرد کردند

خبرگزاری فارس: اکبرپور: تماشاگران بازی را سرد کردند/ تساوی عادلانه بود

سیاوش اکبرپور پس از تساوی بدون گل در دربی 75 گفت: برخلاف همیشه که دربی‌ها معمولا در هفته هشتم و نهم به بعد انجام می‌شد این بار دو تیم در هفته ششم به میدان رفتند. دو تیم هنوز جا نیفتادند و شناخت کمی نسبت به بازی هم داشتند به خاطر همین هم ما و هم پرسپولیس خیلی محتاط بازی کردیم.

مهاجم استقلال گفت: در حال حاضر فاصله چندانی با صدر جدول نداریم. چیزی از دست ندادیم و می‌توانیم در این مدت تعطیلی با انجام تمرینات مناسب به شرایط خوبی برسیم.

وی در مورد اینکه پرسپولیس نمایش بهتری ارائه کرد اظهار داشت: قبول دارم پرسپولیس در نیمه اول از ما بهتر بود اما در نیمه دوم شرایط بازی مساوی بود و هر دو تیم موقعیت گل داشتند.

اکبرپور در مورد مشکلاتی که هواداران ایجاد کردند عنوان کرد: در دربی حضور داشتم و اتفاقات زیادی دیدم اما این اتفاقی که امروز پیش آمد باعث شد بار حمله بازی گرفته شود. در لحظاتی که سوار بازی بودیم سنگ اندازی شد و این مسئله باعث شد بازی سرد شود. تساوی عادلانه بود. ما برای برد آمده بودیم اما به تساوی رسیدیم.

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسید استقلال برای نباختن در میدان حاضر شده تصریح کرد: ما نیامده بودیم که نبازیم بلکه آمده بودیم به پیروزی برسیم. دنبال برد بودیم. در نیمه دوم شرایط بهتری پیدا کردیم اما همانطور که گفتم نتیجه بازی عادلانه بود.


بازی دلچسبی نبود

خبرگزاری فارس: بازی دلچسبی نبود/سنگ‌پرانی هواداران برازنده فوتبال ایران نیست

امیرحسین صادقی پس از تساوی بدون گل دربی 75 اظهار داشت: بازی خوب و دلچسبی را شاهد نبودیم و بیشتر موقعیت‌ها از روی ضربات ایستگاهی و اوت‌های دستی بود. فشارهایی که در بازی وجود دارد روی بازیکنان تأثیر گذاشت و بازی را خراب کرد.

مدافع استقلال در مورد سنگ پراکنی هواداران دو تیم گفت: فشار روی هواداران هم وجود دارد. البته این برازنده فوتبال ایران نیست که تماشاگران هر دو تیم سنگ پراکنی کنند. امیدوارم فرهنگ ما روز به روز بهتر شود.


نتیجه عادلانه بود

لیام‌ ردی در پایان بازی پرسپولیس برابر استقلال که به تساوی بدون گل منجر شد  گفت: جو فوق العاده‌ای در بازی حاکم بود. بازی خوبی را شاهد بودیم و نتیجه تساوی عادلانه بود.

وی افزود: دو تیم خیلی خوبی بازی کردند و فکر می‌کنم با روندی که بازی داشت هر دو تیم از نتیجه راضی بودند. قدرت هر دو تیم بالا بود و باورم نمی‌شود که چنین جوی به وجود آمده بود.


دربی افتضاح بود

آرش برهانی پس از پایان دربی در این باره اظهار داشت:من اصلا از این بازی راضی نیستم و فکر می کنم بازی افتضاحی بود.هر دو تیم بد بازی کردند و از دید من در مجموع پرسپولیس بهتر از ما بود. 

وی افزود:در این سالها چنین دربی ضعیفی را تجربه نکرده بودم.واقعا دربی بدی بود و امیدوارم در مسابقات آتی جبران این بازی را بکنیم.


تساوی عادلانه بود

فابیو جانواریو می‌گوید تساوی نتیجه عادلانه‌ای برای داربی 75 بوده است.

هافبك تیم فوتبال استقلال درباره دیدار تیمش مقابل پرسپولیس كه با تساوی بدون گل پایان یافت اظهار كرد: داربی مثل همیشه حساس بود. همه بازیكنان به خاطر حساسیت و هیجان بالای بازی استرس داشتند و من هم مثل همه بازیكنان همین حس را داشتم.

وی افزود: فكر می‌كنم بازی برابری بود و نتیجه تساوی نتیجه عادلانه‌ای بود كه به دست آمد.

جانواریو در ادامه درباره این سوال كه كدام تیم شانس بیشتری برای پیروزی در این بازی داشت گفت: همان طور كه گفتم عملكرد هر دو تیم در یك سطح بود و آن‌ها هم مثل ما در بعضی از دقایق بازی خوب كار كردند.

هافبك برزیلی استقلال در پاسخ به این سوال كه آیا از عملكرد خود در این بازی راضی است یا خیر گفت: آنچنان از خودم راضی نیستم. قول داده بودم كه یك شوت خاص به پرسپولیس بزنم اما اصلا موقعیتی برایم فراهم نشد كه این كار را انجام دهم.


از نیمکت نشینی ناراحت نیستم !

خبرگزاری فارس: بائو: از نیمکت نشینی ناراحت نیستم/ هیچکس فکر نمی‌کرد دربی مساوی شود

میثم بائو پس از تساوی بدون گل دربی 75 اظهار داشت: هیچکس فکر نمی‌کرد که این بازی مساوی شود و طبیعت فوتبال است که در هر بازی یک نتیجه خاصی رقم بخورد. البته خوب بازی کردن هم بسیار مهم است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از نیمکت نشینی ناراحت نیستی گفت: از این موضوع ناراحت نیستم که نتوانستم بازی کنم. باید برای بازی‌های آینده تمرینات بیشتری انجام دهم و ضعف‌هایم را برطرف کنم تا به ترکیب بازگردم

سرمربی ! اسمتم حالمو بهم میزنه,اینهمه بامبول دراوردی بائو رو بیاری چرا بازیش نمیـــــــــدی !!!!؟!؟!؟



منبع:
http://files2mobi.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 23 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)

تیترهای خاطره انگیز روزنامه های ورزشی پس از دربی که در یاد هواداران استقلال تا سالها خواهد ماند. یکی از این تیتر ها ، تیتر روزنامه ۹۰ است ; ژنرال کلک سلطان را کند !

 



منبع:
http://files2mobi.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 29 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)

دربی از نگاه آمار

دیگه واقعا مونده بودیم چی بذاریم چون همه چیز خیلی تکراری شده

طبق معمول یه آمار خلاصه میذارم

بعدشم گلهای دربی ها که شاید بعضیا نداشته باشن

به طور خلاصه میگم که استقلال 24 برد و 18 باخت داشته , 83 گل زدیم و 73 تا خوردیم

بیشترین بازی در یک سال مربوط به سال 90 هست که 5 بازی انجام شد و بیشترین برد در یک سال برای استقلال هست که از این 5 بازی , 3 بار حریف خود رو مغلوب کرد

اولین گلزن احمد منشی زاده از استقلال هست

سریع ترین گل علی 30 ثانیه و دیرهنگام ترین گل شریفات(دقیقه 105)

صفر ایرانپاک و حسین کلانی از پرسپولیس به ترتیب 7 و 6 گل زدن و غلامحسین مظلومی و علی جباری از استقلال با 5 گل و جباری و مجیدی با 4 گل پشت سر آنها هستند و ..... که میدونید

5 گلزن برتر تاریخ 2 باشگاه

استقلال : علی جباری 101 گل - غلامحسین مظلومی 92 گل - صمد مرفاوی 77 گل - پرویز مظلومی 72 گل - رضا عنایتی 58 گل

پرسپولیس : فرشاد پیوس 153 گل - علی پروین 95 گل - صفر ایرانپاک 74 گل - ناصر محمد خانی 59 گل - علی دایی 43 گل

اما . . .

رکوردی که جاودانه ست

یه نکته که زیاد بهش توجه نمیشه میان این امارها, رکورد جاودانه استقلال هست که از بازی 32 تا بازی 42 در 10 بازی پرسپولیس موفق به شکست استقلال نشده و از این 10 بازی,5 بازی رو استقلال پیروز شده...

بعدش پرسپولیس هست که 9 تا بازی استقلال مقابلش پیروز نشده که البته آبروریزیشون در دربی 78 باعث شد تعدادش به 9 برسه وگرنه توی عدد 7 تمــــوم می شد.همون بازی که . . . . .

علی فتح الله زاده در مصاحبه ای جنجالی گفته بود که در بازی استقلال _ پرسپولیس در سال 78 ،وقتی در پایان نیمه نخست بازی اسماعیل هلالی و نادر محمد خانی از جمع سرخپوشان اخراج شدند،با نظر فائقی در نیمه دوم گلی زده نشد و این دقیقا تایید شایعاتی مبنی بر تحت کنترل بودن نتایج بازی های دو تیم است.
سعید فائقی نایب رئیس فدراسیون وقت و معاون فنی ریاست تربیت بدنی با اشاره به این موضوع گفت:به هر حال 12 سال از آن روز گذشته و من جزییات دقیق مسائل مورد نظر فتح الله زاده را به خاطر ندارم اما اگر بخواهم در یک جمله بگویم حرف های او را تایید می کنم.

وی افزود:در آن سالها دربی مثل امروز برگزار نمی شد و هر مسابقه ای که قرار بود بین استقلال و پرسپولیس انجام شود با حواشی همراه می شد.به هر حال برای به یادآوردن جزییات بیشتر مساله باید به آرشیو خاطراتم رجوع کنم اما اتفافی که مدیرعامل استقلال از آن حرف می زند رخ داده است

بــــــــله !

حالا گلهای دربی توی لیگ برتر رو میذارم...قبلا هم گذاشته بودم توی این لینک که گلهای قدیمی تر هم هست

تمام گل های استقلال در دربی در لیگ برتر

لیگ اول

بازی رفت: استقلال1 پرسپولیس1  گل: محمد نوازی

دانلود

بازی برگشت: استقلال 0 پرسپولیس0


لیگ دوم

بازی رفت: استقلال 1 پرسپولیس 1  گل: علی سامره

دانلود

بازی برگشت: استقلال 1 پرسپولیس 2  گل: علیرضا اکبرپور

دانلود


لیگ سوم

بازی رفت: استقلال 2 پرسپولیس 1  گل ها: علی سامره , محمود فکری

گل اول

گل دوم

بازی برگشت: استقلال 1 پرسپولیس 1  گل: داوود سید عباسی

دانلود


لیگ چهارم

بازی رفت: استقلال 0 پرسپولیس 0

بازی برگشت: استقلال 3 پرسپولیس 2  گل ها: عنایتی , محمود فکری , پیروز قربانی

گل اول

گل دوم

گل سوم

بقیه گل ها در ادامه مطلب



منبع:
http://files2mobi.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 26 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)

نیاز به یادآوری نیست. استقلال ۴ سالی بود که پرسپولیس را نبرده بود! بازی در وقت های تلف شده بود و به نظر می رسید سریال مساوی ها ادامه دارد.
تا اینکه جباری در یک لحظه، پاس طلایی خودش را رو کرد و مجیدی با فرار از شیث رضایی، استقلال را به پیروزی رساند!
سال هشتاد و نه، تو دربی شصت و نه / شیث رضایی دنبالِ فرهاد بدو، آی بدو، آی بدو

 



منبع:
http://files2mobi.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 27 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)

گلهای استقلال در دوره پنجم لیگ برتر 84-85

هــــفته بیست و بکم

استقلال 2 - 1 راه آهن

گل اول - سیاوش اکبرپور

گل دوم - مجتبی جباری

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هــــفته بیست و دوم

استقلال 2 - 1 سپاهان

گل اول - امیرحسین صادقی

گل دوم - مجتبی جباری 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هــــفته بیست و سوم

فجر 0 - 3 استقلال

گل اول - سیاوش اکبرپور

گل دوم - رضا عنایتی

گل سوم - رضا عنایتی

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هــــفته بیست و چهارم

استقلال 0 - 0 سایپا

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هـــفته بیست و پنجم

استقلال 0 - 0 پرسپولیس



منبع:
http://files2mobi.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 32 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)

حضور علی منصور در تمرین آبی ها

خبرگزاری فارس: توصیه‌های منصوریان به بازیکنان استقلال

تیم فوتبال استقلال آخرین تمرین تاکتیکی خود را قبل از دیدار با پرسپولیس از ساعت 18 پشت در‌های بسته در کمپ مرحوم حجازی برگزار کرد. 

پرهام مدیر عامل باشگاه نساجی قائمشهر به همراه علی امیری معاون باشگاه استقلال و علیرضا منصوریان کاپیتان سابق آبی پوشان در تمرین امروز حضور پیدا کردند. 

در ابتدای تمرین منصوریان که تجربه سال‌ها حضور در دربی‌های مختلف را دارد برای بازیکنان استقلال صحبت کرد و در خصوص مسابقات گذشته، اهمیت بازی دو تیم و پیامدهای پیروزی و شکست در این مسابقه برای بازیکنان توضیح داد و توصیه‌های لازم را به آنها گوشزد کرد. 

بازیکنان تیم استقلال که از ساعت 13 امروز در هتل تاج محل اردوی شبانه روزی خود را برگزار کرده‌اند امروز برنامه‌های تاکتیکی اصلی خود را برای دیدار مقابل پرسپولیس مرور خواهند کرد و فردا پشت در‌های بسته یک تمرین 45 دقیقه‌ای را پشت سر خواهند گذاشت تا برای دیدار با پرسپولیس آماده شوند. 

نشست خبری امیر قلعه نویی و مانوئل ژوزه از ساعت 14 فردا در محل سازمان لیگ برگزار می‌شود و مربیان دو تیم پاسخگوی سؤالات خبرنگاران خواهند بود. 

دیدار پرسپولیس و استقلال از هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت 18 روز جمعه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد

عاشق این شعاری بودم که براش میدادیم

بــــیا بـــــیا، تک ستــاره ی فوتبال ایـــران / بــــیا بـــــیا، تک ستــاره ی فوتبال ایـــران

دوست داریــــم داش علیرضای منصوریــــــان / دوست داریــــم داش علیرضای منصوریــــــان



منبع:
http://files2mobi.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 25 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)
دوست دارم در این دربی هم استقلال برنده باشد

مدافع تیم فوتبال استقلال گفت: دوست دارم در این دربی هم مثل 2 بازی قبلی که بودم، برنده باشیم.

خبرگزاری فارس: صادقی: دوست دارم در این دربی هم استقلال برنده باشد

امیر حسین صادقی در ارتباط با بازی دربی عنوان کرد: همان طور که گفتم این دربی جنگ است و هر دو تیم می آیند که سه امتیاز را از آن خود کنند. پرسپولیس هم حریف قابل احترامی است. استقلال فقط برای سه امتیاز به میدان می رود.

وی افزود: به هواداران قول می دهیم همان طور که در بازی با ملوان خوب بودیم، در بازی با پرسپولیس بهتر خواهیم بود. از هواداران می خواهم تیم محبوب خود را تشویق کنند. این مسابقه ممکن است به دلیل حساسیتی که دارد باعث شود بین بازیکنان دو تیم درگیری های فیزیکی فوتبالی پیش بیاید ولی هواداران نباید به این مسائل اهمیت دهند.

صادقی تصریح کرد: در 2 دربی قبلی که با پیراهن استقلال به میدان رفتم برنده شدیم و امیدوارم این بار هم برنده تیم استقلال باشد.

مدافع آبی پوشان در مورد غیبت خسرو حیدری در این مسابقه گفت: حیدری بازیکن بزرگی است و متاسفانه به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داد. او می توانست به ما کمک کند اما قسمت این بوده. در این قسمت علی حمودی را داریم و مطمئنا او بازی خوبی از خود نشان می دهد.


به کری با انصاری‌فرد توجهی ندارم/دوست دارم دربی را تجربه کنم

مهاجم تیم فوتبال استقلال گفت: به حرف‌های مربوط به کری با کریم انصاری‌فرد توجهی ندارم.

خبرگزاری فارس: به کری با انصاری‌فرد توجهی ندارم/دوست دارم دربی را تجربه کنم

امین منوچهری در مورد شرایط استقلال برای دربی 75 اظهار داشت: باید در این مسابقه خودمان باشیم و فقط روی تیم خود تمرکز کنیم. دوست دارم روز جمعه من هم دربی را تجربه کنم و این فرصت را داشته باشم. اگر این فرصت را بدست بیاورم سعی می کنم بهترین عملکرد را داشته باشم.

وی افزود: از هواداران می خواهم به ورزشگاه بیایند و استقلال را تشویق کنند. با این آمادگی که در بچه ها می بینم به کسب پیروزی در دربی امیدوارم.

منوچهری تاکید کرد: پرسپولیس حریف قابل احترامی است و درست است که شرایط خوبی ندارد اما ما باید حواس خود را جمع کنیم.

مهاجم استقلال در مورد کری بین او کریم انصاری فرد مهاجم پرسپولیس که در سایپا با هم همبازی بودند، گفت: به این مسائل توجهی ندارم و تمام تمرکزم روی استقلال است و امیدوارم عملکرد خوبی داشته باشم.


مدافعان پرسپولیس ما را نزنند کاری به آنها نداریم

مهاجم تیم فوتبال استقلال گفت: اگر مدافعان پرسپولیس ما را نزنند ما کاری به آنها نداریم.

خبرگزاری فارس: برهانی: مدافعان پرسپولیس ما را نزنند کاری به آنها نداریم

آرش برهانی در مورد اینکه امیر قلعه نویی لگد او روی بازیکن ملوان را محکوم کرده، گفت: خودم هم از دست خودم ناراحتم و تا به حال چنین کاری نکرده بودم و این اولین مرتبه بود که چنین اتفاقی رخ داد.

برهانی در مورد رویارویی با پرسپولیس اظهار داشت: استقلال شرایط خوبی دارد هر چند پرسپولیس تنها راه خروجش از بحران پیروزی در دربی است و این کارمان را سخت می کند. پرسپولیس حتی اگر در این مسابقه به تساوی برسد خیلی از مشکلاتش حل می شود.

وی در پاسخ به این سؤال که در دربی گلزنی می کند یا خیر گفت: سعی می کنم از موقعیت ها استفاده و گلزنی کنم.

مهاجم آبی پوشان در مورد رویارویی با مدافعان پرسپولیس و اینکه شاید اتفاقی که بین او مدافع ملوان رخ داد بار دیگر در دربی پیش بیاید، عنوان کرد: چنین اتفاقی رخ نمی دهد. مدافعان پرسپولیس ما را نزنند، ما کاری به آنها نداریم.

برهانی در پاسخ به این سؤال که چه تعداد بازی در دربی انجام داده گفت: آمار دقیقی از حضورم در دربی ندارم اما تجربه خوبی برای بازی مقابل پرسپولیس دارم. بازیکنان ما اکثرا در دربی بازی کرده اند و کادرفنی استقلال هم برای دربی تجربه لازم را دارد. قلعه نویی، هم با پیراهن استقلال در دربی بازی کرده و هم سرمربیگری کرده است.

وی در مورد حضور زاید در ترکیب پرسپولیس و سه گلی که او در دربی آخر به ثمر رساند، گفت: این حرف ها کری قبل از مسابقه است و همه چیز در زمین مشخص می شود. نباید به حاشیه ها توجه کنیم و تمرکز تیم ما روی پیروزی در دربی است


بائو:انگیزه ام بخاطر طلب از پرسپولیس نیست

میثم بائو در خصوص بازی پرسپولیس و استقلال در روز جمعه عنوان کرد: دربی هم مثل بازی های دیگر است و 3 امتیاز بیشتر ندارد. هر تیمی از موقعیت ها بهتر استفاده کند می تواند برنده این مسابقه باشد. حساسیت روی دربی زیاد است اما امیدوار هستم که استقلال با یک بازی خوب و منطقی و با حمایت تماشاگران برنده شود. 

وی در مورد انگیزه هایش برای بازی مقابل پرسپولیس و اینکه به دلیل طلبی که از این باشگاه دارد انگیزه دارد، گفت: من 60 میلیون تومان از پرسپولیس طلب دارم اما انگیزه ام به خاطر پول نیست. به خاطر اینکه خودم را نشان دهم انگیزه دارم. اگر هم تلاشی هست برای دل هواداران است. 

بائو در مورد اینکه در دربی اولی که حضور داشت پدیده شد و فکر می کند در بازی روز جمعه امیر قلعه نویی پدیده ای رو کند یا خیر گفت: حتما امیر قلعه نویی برای دربی برنامه های خاصی دارد و وقتی سوت بازی زده شود ترکیب تیم را متوجه می شوید


عنایتی از دربی می گوید

وی با اشاره به دیدار استقلال و پرسپولیس خاطرنشان کرد: من تجربه بازی در دربی را دارم و می دانم این دیدار چقدر برای بازیکنان و هواداران حساس است. دو تیم شرایط متفاوتی دارند اما استقلال باید از پرسپولیس زخم خورده بترسد و این تیم را دست کم نگیرد. استقلال اگر حساب شده بازی کند می تواند پرسپولیس را شکست دهد. من هم به عنوان بازیکنی که هنوز استقلال و هوادارانش را دوست دارم دلم می خواهد این تیم برنده دربی شود.

* هت تریک خسرو در از دست دادن دربی / دکتر نوروزی:خسرو و میلاد، 3 هفته و مجتبی 6 هفته دور از میادین


منبع:
http://files2mobi.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 25 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)

گلزنان آبی دربی پایتخت از ابتدا تا کنون

* در این عکس جای مراغه چیان و سید عباسی و فتح آبادی خالیست

از چپ بالا ... سلطان علی جباری ، غلامحسین مظلومی محرم عاشری ، رضا عادلخانی ، جواد قراب ، منشی زاده (اولین گلزن داربی) ، نراقی ، روشن ، عباس مژدهی ، مجیدی ، فرد ملکیان ، ردیف دوم از چپ کارو حق وردیان ، پرویز سوبله چوبله ، مختاری فر ، بهتاش فریبا ، شاهرخ بیانی (بالا) ادموند اختر ، صادق ورمزیار و محمد تقوی ( پایین ) پیروز قربانی ردیف سوم چپ : سهراب بختیاری زاده محمود فکری اسماعیل شریفات ، فریدون زندی ، صمد مرفاوی ، امید روانخواه ، علی علیزاده ، عباس سرخاب و محمد نوازی ردیف آخر از چپ : میلاد میداودی ، مجتبی جباری ، مهدی هاشمی نسب ، غلامرضا عنایتی ، آرش برهانی ، امیر حسین صادقی ، علیرضا اکبرپور و علی سامره ( سریع ترین گلزن داربی )



منبع:
http://files2mobi.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 28 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)

درخواست از نکونام برای گلزنی به پرسپولیس

تیم فوتبال استقلال از ساعت 18:30 امروز در کمپ مرحوم حجازی در حالی تمریناتش را پیگیری کرد که خسرو حیدریغایب بود. امیر قلعه‌نویی درباره این بازیکن اعلام کرد که حیدری تا سه هفته از میادین دور خواهد بود. 

* حضور نیکی کریمی در تمرین امروز استقلال باعث تعجب تماشاگران و خبرنگاران رسانه‌های گروهی شد. کریمی که به همراه گروهش برای تهیه یک برنامه مستند فوتبالی به محل تمرین آبی‌پوشان آمده بود با استقبال چشمگیر عکاسان روبرو شد و مجبور شد به گوشه‌ای از زمین برود و به دور از چشم نمایندگان اصحاب رسانه به تهیه گزارش بپردازد. 

* با توجه به اینکه تمرین آبی‌پوشان فردا و پس فردا پشت در‌‌های بسته برگزار می‌شود، حدود 300 نفر از هوادارن این تیم با حضور در کمپ مرحوم حجازی به تشویق بازیکنان و کادر فنی پرداختند. طرفداران تیم استقلال از جواد نکونام درخواست می‌کردند روز جمعه دروازه پرسپولیس را باز کند. در بخش دیگری از شعارها، آنها نیکی کریمی را به شدت تشویق کرده و او را استقلالی خطاب کردند. 

* امیر قلعه‌نویی در ابتدای تمرین امروز حدود 10 دقیقه با بازیکنان تیمش صحبت کرد و از اهمیت بازی با پرسپولیس برای آنها سخن گفت. قلعه‌نویی خطاب به بازیکنان استقلال اعلام کرد که این بازی برای طرفداران حکم مرگ و زندگی را دارد و باید 3 امتیاز را از پرسپولیس بگیرند. 

* گروه تصویربرداری مستند فوتبال به کارگردانی کریمی در طول برگزاری تمرین امروز مصاحبه‌هایی را با بازیکنان استقلال داد. 

* در اواخر تمرین آبی‌پوشان طرفداران تیم استقلال علیه پرسپولیس و سردار رویانیان شعار می‌دادند و به تشویق فتح‌الله‌زاده می‌پرداختند. آنها همچنین علیه علی کریمی شعار می‌دادند و جواد نکونام را مورد تشویق قرار می‌دادند. 

* تمرین تاکتیکی آبی‌پوشان که بیشتر به پاس‌های کوتاه، ارسال از جناحین و تمرین شوت‌زنی اختصاص داشت ساعت 19:55 به پایان رسید. 

تیم فوتبال استقلال روز جمعه در ورزشگاه آزادی از ساعت 18 و در دربی هفتاد و پنجم به مصاف پرسپولیس خواهد رفت.


داور دربی مشخص شد

كمیته داوران فدراسیون فوتبال سرانجام به این نتیجه رسید كه قضاوت مسابقه حساس روز جمعه را به محسن تركی بدهد. تركی در حالی دربی جمعه را سوت خواهد زد كه فصل گذشته در یكی از مسابقاتی كه برای استقلال سوت زد، جنجال زیادی به پا كرد. او مسابقه تراكتورسازی و استقلال را در حالی سوت زد كه امیر قلعه‌نویی سرمربی تراكتورسازی بود و نسبت به اشتباهات تركی اعتراض‌های زیادی انجام داد. حالا تقابل دوباره قلعه نویی و تركی در یك مسابقه، جذاب خواهد بود! 
در این مسابقه، رضا سخندان و حسن كامرانی‌فر كمك‌های اول و دوم محسن تركی هستند. احمد صالحی هم داور چهارم خواهد بود

یا خدا ! کافیه 1 اوت به ضررشون بگیره خون و خونریـــــزیه فرداش توی روزنامه شون ! که این داوره استقلالیه پارسال فلان بازی فلان کارو کرده استقلال برده ! همین تیتر فرداشون پر از کنایه خواهد بود حالا صبر کنید و ببینید...


مثل بعضی ها آرزوی باخت استقلال را نمی کنم

 او در آستانه این بازی مهم برای تیم سابقش آرزوی موفقیت می کند. مظلومی حرف‌هایش را اینگونه آغاز می کند: «من همیشه دوستدار استقلال هستم و این حس تا پایان عمرم با من خواهد بود. از آن دسته فراد نیستم که وقتی جایی کار نمی کنم آروزی باختش را داشته باشم. شما می بینید که بعضی ها چگونه دارند برای من جو سازی می کنند و حتی چهره من را هم به سخره می گیرند.»

او ادامه می دهد: «آن ها روزی گفتند به سکوها خط می دهم و وقتی تیم شان یک برد آورد در برنامه های تلوزیونی علیه من آن جملات را به کار بردند. من جوابی به آن ها نمی دهم و اعلام می کنم که دوست دارم استقلال در غیاب من هم برنده باشد تا بعضی آقایان بفهمند من مثل آن ها نیستم که وقتی از جایی می روم آروزی باختش را داشته باشم.»

 مظلومی در مورد شرایط استقلال هم حرف می زند:« استقلال حالا به انسجام تیمی رسیده و من بعد از تماشای بازی این تیم مقابل ملوان به این نتیجه رسیدم که می توانند در دربی هم به پیروزی برسند. ژوزه هنوز پرسپولیس را نشناخته و مشکلات زیادی دارد اما در عوض استقلال به شرایط مطلوب رسیده است. امیدوارم بردهای استقلال ادامه داشته باشد و تیم محبوبم بتواند در این بازی به برتری برسد.»
مظلومی تاکید می کند:«می دانم که همه هواداران برد می خواهند. من هم در کنار هواداران برای برد تیم محبوبم آرزوی موفقیت و کامیابی در این بازی را دارم.» سرمربی فصل قبل استقلال در مورد شکست 2-3 مقابل پرسپولیس در فصل گذشته می گوید: «هنوز هم وقتی به آن باخت فکر می کنم، می بینم که فقط یک اتفاق بود و دیگر هم تکرار نخواهد شد.»


استقلال اول گل بزند پرسپولیس 4 تایی می شود

مهدی پاشازاده ، مدافع سالهای نه چندان دور استقلال و سرمربی فعلی پارسه، نقطه نظرات جالبی درباره دربی 75 دارد. پاشازاده در این باره به زندگی می گوید:« فوتبالی كه استقلال و پرسپولیس در مقطع فعلی بازی می كنند اصلال دیدن ندارد. امیدوارم در دربی بازی این دو تیم یك فرقی نسبت به قبل داشته باشد و زیباتر از آب در بیاید. سال‌های قبل دو تیم قبل از دربی خوب بودند اما حالا قبل از دربی هم استرس دارند و هم فوتبال ضعیفی ارائه می دهند. البته در این بین شرایط استقلال كمی مناسب تر است. درست است كه هر دو تیم مریض هستند اما استقلال جان بیشتری برای بردن دارد. »

پاشازاده صحبت هایش را اینگونه ادامه می دهد:«  تماشاگران این همه هزینه می كنند و یكی دو شب قبل از دربی در پارك می خوابند تا یك بازی زیبا تماشا كنند اما در آخر یك بازی ضعیف می بیینند. ضمن اینكه واقعا تاسف بار است قبل از دربی برای بازی استقلال 15 هزار تماشاگر به ورزشگاه بیاید. دلیلش هم بد بازی كردن استقلال است. مردم از این نوع بازی دو تیم پرطرفدار خسته شده اند. زمان ما 10 هزار نفر، تمرین پیش از دربی ما را می دیدند اما حالا برای بازی استقلال تنها 15 هزار تماشاگر به ورزشگاه می رود. »
پاشازاده درباره نقاط ضعف استقلال می گوید:« نقطه ضعف استقلال بازیسازی و گل نزدن این تیم است. اما در درون دروازه و دفاع بهترین عملكرد را داشته و نقطه ضعف آنچنانی ندارد. »

سرمربی پارسه معتقد است نكونام می تواند گره گشای استقلال در دربی باشد. او می گوید:« جواد بازیكن خیلی خوبی بوده و هست اما هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده كند. همانطور كه برای آمدن جواد به استقلال این همه سر و صدا شد ، مردم هم از او انتظار دارند تا بهترین بازی ها را به نمایش بگذارد. با این تفاسیر معتقدم نكونام می تواند گره گشای كار استقلال در دربی باشد. بازی های بزرگ برای بازیكنان بزرگ است و جواد هم یكی از این بازیكنان بزرگ به حساب می آید.»

پاشازاده دربی 75 را پیش بینی می كند. یك پیش بینی جالب از مدافع سابق تیم ملی . او می گوید:« با وضعیت بد دو تیم نتیجه یك – صفر به سود استقلال منطقی تر است ولی اگر شاگردان قلعه نویی گل اول را همان ابتدای بازی بزنند می توانند پرسپولیس را 4 تایی كنند»


از دربی قبل درس گرفتیم

حنیف عمران‌زاده در حاشیه تمرین استقلال در جمع خبرنگاران در مورد دربی 75 گفت: دربی خوبی خواهد شد. ما 4 دربی را پشت سر هم بردیم و در دربی 74 باختیم به همین دلیل این دربی برای ما حساس شده است. 

وی ادامه داد: دربی 74 تکرار نمی‌شود. ما در آن بازی 2 بر صفر جلو بودیم ولی وقتی پرسپولیس 10 نفره شد فکر کردیم بازی را برده‌ایم و به دنبال گل‌های بیشتری بودیم. آن بازی برای ما درس شد . امیدوارم در دربی جمعه پیروز شویم. 

عمران زاده در مورد عملکرد ضعیف خط دفاع استقلال گفت: در دفاع و حمله تمام تیم حضور دارند. در دفاع از آرش برهانی و اکبر پور تا مهدی رحمتی نقش دارند، همانطور که در حمله هم تمام تیم فعال هستند. با این حال به قول امیر خان استقلال گل‌هایی می‌خورد که حتی تیم‌ های محلاتی هم به این شکل دروازه‌اش باز نمی‌شود. 3 گل روی ضربات کاشته خوردیم و باید تلاش کنیم دیگر به این شکل گل نخوریم. 

وی در مورد نتیجه دربی گفت: نتیجه قابل پیش بینی نیست زیرا در بازی گذشته هم دو بر صفر جلو بودیم و شکست خوردیم. امیدوارم ما پیروز میدان باشیم. 

عمران‌زاده در مورد اینکه دوست دارد ایمون زاید در دربی 75 بازی کند یا نه گفت: زاید هم بازی کند اتفاق دربی قبل تکرار نمی‌شود.


امیرحسین:دربی مثل ال کلاسیکو است

صادقی درباره بازی مقابل پرسپولیس اظهار داشت:دربی 75 مسابقه سختی است چون هر دو تیم شرایط نرمالی ندارند،بازی روز جمعه یک جنگ است و هر کسی بهتر بجنگد برنده خواهد بود. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این دربی می تواند خودکشی باشد یا نه گفت:شاید هم خودکشی باشد.سه امتیاز ارزش دارد چون هوادار پشتش خوابیده است.ما باید تلاش کنیم تا برنده شویم. 

صادقی در پاسخ به این پرسش که برخی منتقدین معتقدند خط دفاع استقلال ضعیف عمل کرده است گفت :به نظر منتقدین احترام می گذارم.سعی می کنیم روز جمعه در خط دفاع ضعف نشان ندهیم. 

وی درباره این نکته که قلعه نوعی و مانوئل ژوزه هر دو مربی هستند که در دربی موفق بوده اند اظهار داشت:من فوتبال مصر را ندیده ام و نمی دانم هم که چه سطحی از فوتبال دارد.از نظر من دربی ایران با هیچ کجای دنیا نمی تواند برابری کند و فقط دربی اینجا با ال کلاسیکو برابری می کند.به هر حال ما برای سه امتیاز می جنگیم.ان شاالله سعی می کنیم رکورد امیر خا هم نشکند. 

صادقی تاکیدکرد:البته مانوئل مربی و بازیکن بزرگی بوده است.بحث من این است که دربی به بیرون ربطی ندارد و آن 22 بازیکن اتفاقات را در داخل زمین رقم می زنند.


ژوزه بداند این دربی فرق می کند !

چرا در بازی با ملوان متوقف شدید؟ 

درست است که یک امتیاز گرفتیم اما این بهترین بازی استقلال در 5 بازی اخیر بود. من فکر می‌کنم می‌توانستیم برنده شویم اما به یک امتیاز رسیدیم. 

در این بازی اتفاقی افتاد که سر و صدای زیادی به پا کرد. واقعا عمدی در لگد کردن پای حریف نداشتی؟ 

بازیکنان ملوان به اندازه دو بازی دویدند و دیدید سه بازیکن آنها پایشان درد گرفت و دو نفر از آنها هم تعویض شدند. آن بازیکن در کل بازی برای ما مشکلاتی را به وجود آورد اما متأسفانه خیلی‌ها برای خودشان تحلیل کردند و حرف‌هایی زدند. در 11 سالی که در فوتبال حرفه‌ای هستم تاکنون هیچ‌کس چنین صحنه‌ای را از من ندیده است. آقایان دنبال فرصت می‌گشتند که چنین مطالبی را بنویسند و علیه من حرف بزنند. انصافا پای بازیکن حریف را ندیدم و آن صحنه فقط یک اتفاق فوتبالی بود. حتی زمانی که آن اتفاق افتاد چند بار معذرت‌خواهی کردم. 

چرا اینقدر دیر و بعد از 5 بازی برای استقلال گل زدی؟ 

در چند فصل اخیر در همان بازی‌های ابتدایی برای استقلال گل می‌زدم اما امسال کمی دیر شد و از هفته پنجم شروع کردم. 

حتما خبر داری که حیدری هم به دربی نمی‌رسد؟ 

او بازیکن بزرگی است اما مطمئن هستم بازیکنان دیگر جای او را پر خواهم کرد. 

در نبود حیدری، میداودی و جباری استقلال به مشکل نمی‌خورد؟ 

نه. مشکل ما این است که پرسپولیس در این چند هفته خوب نتیجه نگرفته و چیزی برای از دست دادن ندارد. آنها می‌خواهند با نتیجه گرفتن در دربی از بحران فرار کنند و این کار ما را سخت می‌کند. 

خیلی‌ها معتقدند پرسپولیس با این وضعیت نتیجه‌گیری مقابل استقلال به مشکل می‌خورد؟ 

داشتن مهره‌های کلیدی تضمین پیروزی نیست و واقعا باید این بازی را جدا از بازی‌های دیگر حساب کرد. 

هواداران استقلال از بازی گذشته خاطره تلخی دارند و دوست ندارند آن اتفاق باز هم تکرار شود. 

ما 4 دربی پیاپی را برده‌ایم و هواداران می‌توانند با یادآوری این بازی‌ها دربی قبل را فراموش کنند. بازی آخر هم یک استثناء بود و دیگر تکرار نخواهد شد. 

خودت چه انگیزه‌ای برای این مسابقه داری؟ 

تلاش می‌کنم مثمرثمر باشم. قول دادن برای این مسابقه درست نیست اما باید بگویم از شرایط خوبی و بدنی خوبی برخوردارم. 

تا به حال سه گل در این مسابقه زده‌ای، کدام بازی بیشتر برای تو جذاب‌ و به یادماندنی بود؟ 

همان بازی که گل سه امتیاز را با ضربه سر زدم شیرین ترین دربی من بود. 

در صورت گلزنی خوشحالی خاصی مدنظر داری؟ 

در بازی با ملوان یک دستم را روی یک چشمم گذاشتم و اگر خدا خواست و گل زدم در بازی با پرسپولیس آن را کامل می‌کنم. 

برگ برنده دو تیم برای این مسابقه به نظر تو چه کسانی هستند؟‌ 

هم استقلال و هم پرسپولیس بازیکن تأثیرگذار زیاد دارند اما تیمی که تیم‌تر باشد برنده بازی است. 

ژوزه قبل از آمدن به پرسپولیس اعلام کرده بود دربی باز است و برای این بازی برنامه دارد. 

من از دربی‌های ژوزه نه تا به حال چیزی دیده‌ام و نه شنیده‌ام و شاید دربی‌های آنها با ما فرق می‌کند اما ژوزه تا این دربی را تجربه نکرده نمی‌تواند در موردش چیزی بگوید چون او مطمئنا این بازی برای همه متفاوت است. 

چه صحبتی با هواداران استقلال داری؟ 

امیدوارم آنها بیایند و استقلال را حمایت کنند. هواداران خودشان دربی‌باز شده‌اند و همه چیز را خوب می‌دانند. دیگر نیازی نیست به آنها بگوییم چگونه تیم را تشویق کنند چون کار خودشان را بلد هستند.


خسرو حیدری: حضورم در دربی 50-50 است

به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال صبح امروز یکی از سایت‌های ورزشی مصاحبه‌ای را به نقل از خسرو حیدری،‌ هافبک استقلال روی خروجی خود قرار داد مبنی بر اینکه این بازیکن در دربی حضور نخواهد داشت با وی تماس گرفتیم تا صحت این مصاحبه را جویا شویم. که حیدری در این باره اظهار داشت: با احترامی که برای اصحاب رسانه قائل هستم با هیچ سایت و روزنامه‌ای مصاحبه نکردم. 

حیدری در مورد آسیب‌دیدگی خود تصریح کرد: مصدومیت من 50 -50 است و روزی چند جلسه فیزیوتراپی را انجام می‌دهم. تا بتوانم به تیم محبوبم کمک کنم همچنین جا دارد از دکتر نوروزی و کادر پزشکی استقلال تشکر کنم که بعد از بازی با ملوان پیگیر وضعیت من هستند. وی در پایان گفت: باید بگویم با تمام احترامی که برای همبازیانم قائل هستم در مود بازیکن خاصی صحبت نکردم

یعنی این سایتها دیگه اخرشن...خودشون از خسرو سوال میکنن خودشونم جاش جواب میدن!

ولی به نظرم احتمال نرسیدنش بیشتره چون فارس الکی حرف نمیزنه...



منبع:
http://files2mobi.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 15 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)

سیاوش:میخواهم در گل زدن به پرسپولیس هتریک کنم

خبرگزاری فارس: اکبرپور: بازی در دربی مرد می‌خواهد/می‌خواهم مقابل پرسپولیس هت‌تریک کنم

ابتدا از بازی با با ملوان شروع کنیم، چرا مساوی کردید؟ 

این بازی شرایط خاص خودش را داشت ولی فکر می‌کنم در این 5 هفته بهترین بازی خود را انجام دادیم. گلی خوردیم که نباید می‌خوردیم. تیم‌ها در تهران به دنبال زدن گل و ضد حمله هستند که این اتفاق در بازی با ملوان هم برای ما افتاد اما اگر همین گونه که مقابل ملوان بازی کردیم، هجومی ظاهر شویم بدون شک جزء مدعیان اصلی قهرمانی خواهیم بود. 

خودت هم دو موقعیت مسلم گل را از دست دادی. 

سعی کردم در این یکی دو روز اتفاقات بازی با ملوان را فراموش کنم ولی باید بگویم از خودم راضی بودم چون تلاش بسیار زیادی انجام دادم. 

حتما خبر داری حیدری هم دربی را از دست داد؟ 

همین طور است متاسفانه خسرو به این بازی نمی‌رسد اما علی حمودی بازیکن بزرگی است و جای او را پر خواهد کرد. 

بازی با پرسپولیس را چه طور می‌بینی؟ 

این بازی شرایط خاص خود را دارد و هیچ ربطی به جدول ندارد. نمی‌شود تیمی را از پیش برنده دانست اما شرایط استقلال بهتر است و از امروز هم روی نقاط ضعف پرسپولیس کار می‌کنیم. 

اما پرسپولیس از 5 بازی 4 امتیاز کسب کرده؟ 

این مسائل در دربی ملاک نیست و مرور تاریخچه 40 ساله این بازی نشان می‌دهد، نتیجه ربطی به جایگاه دو تیم ندارد. هر تیمی جنگنده‌تر ظاهر شود برنده دربی 75 خواهد بود. این را هم حساب کنید که پرسپولیس 7-8 بازیکن دارد که تاکنون در این مسابقه به میدان نرفتند. اعتقاد دارم بازی کردن در دربی مرد می‌خواهد و ما این مردان را برای بازی روز جمعه داریم. 

این نفراتی که اشاره کردی چقدر در نتیجه تاثیر گذار هستند؟ 

امیر حسین صادقی، مهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده،‌پژمان منتظری و آرش برهانی نفراتی هستند که در دربی‌های زیادی بازی کرده‌اند و حتی هاشم بیک‌زاده هم تجربه کافی دارد. به این نفرات جواد نکونام با تجربه را اضافه کنید و آن وقت متوجه می‌شوید که چقدر نسبت به حریف تجربه دارید. 

اگر بخواهی از یک نفر به عنوان برگ برنده دو تیم نام ببری اسم چه کسانی را می‌آوری؟ 

من می‌گویم برگ برنده ما یک نفر است به نام استقلال. اسم نمی‌تواند تاثیری داشته باشد و تنها برگ برنده ما کل تیم است. 

خودت در چند مسابقه مقابل پرسپولیس بازی کردی؟ 

اگر جمعه بازی کنم سیزدهمین بازی‌ام خواهد بود. 

دلت برای مسابقه تنگ نشده بود؟ 

واقعا دلم تنگ شده بود و دوست دارم در این بازی گل بزنم. به هواداران استقلال می‌گویم آنها بدانند در این بازی سرم را جلوی توپ می‌گذارم و بنویسید که سیاوش اکبرپور انگیزه خیلی زیادی دارد. 

تا به حال به پرسپولیس گل هم زده‌ای؟ 

یک بار گل زده‌ام که توپ به پای شیث رضایی خورد و در آمار آن را به نام رضایی ثبت کردند اما در این دو سال که در استقلال نبودم، دو بار به پرسپولیس گل زدم و جمعه می‌خواهم برای سومین بار به حریف گل بزنم و در گل زدن به پرسپولیس هت تریک کنم. 

دوست داری خودت گل بزنی؟ 

دوست دارم اول خودم گل بزنم و بعد جواد نکونام. چون او به معنی واقعی بازیکن متعصب استقلال است. 

در 12 بازی گذشته استقلال مقابل پرسپولیس کدام بازی را از یاد نبردی؟ 

قشنگ‌ترین بازی ما دربی سال 84 مقابل پرسپولیس بود که با گل پیروز قربانی حریف را شکست دادیم. آن سال از نظر سنی خیلی جوان بودم و با رهبری‌فرد و انصاریان کری‌های زیادی در زمین داشتیم. حتی پژمان جمشیدی نیز با ما کری داشت اما بعد از آن بازی دیگر دربی جانداری را ندیدم. آن بازی یک نوع «بکش بکش» بود که وقتی پیروز گل سوم را زد، دیگر نفهمیدم چه شد. پس از آن گل یکی از قشنگ‌ترین صحنه‌های زندگی‌ام رقم خورد و جالب اینجا بود که اول یک بر صفر جلو افتادیم بعد دو بر یک عقب افتادیم و سپس با نتیجه 3 بر 2 پیروز شدیم. 

در پایان چه صحبتی با هواداران داری؟ 

آنها خودشان را ثابت کردند و حالا ما هستیم که باید خودمان را نشان دهیم. شک ندارم روز جمعه تعداد زیادی از طرفداران استقلال به ورزشگاه می‌آیند. آنها هم بدانند که ما تا به امروز بدون دریافت یک ریال تمرین و بازی کردیم و حالا هم می‌دانیم این بازی برای هواداران اهمیت دارد و مطمئن باشید برای خوشحالی آنها تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم.


از 4 سال پیش قوی تریم

*آقای جانواریو درباره بازی با ملوان صحبت می کنی‌؟ یک تساوی دیگر برای استقلال... 

بله، اصلا نتیجه خوبی نبود و ما هم مثل هواداران از نتیجه ای که به دست آمد خیلی‌ ناراحتیم، باید برنده بازی می‌‌شدیم چرا که ما برای قهرمانی می‌‌جنگیم و تنها هدفمان همین است. ما دیگر نباید امتیاز‌های این چنینی را از دست بدهیم. از دست دادن امتیاز در ورزشگاه خانگی به این صورت برای ما اصلا قابل قبول نیست. 

*شما بعد از چند سال دوری از استقلال شروع بسیار خوبی در این تیم داشتی و در همان بازی اول یک شوت زیبا و سه امتیازی را زدی، نظرت راجع به آن گل چیست و فکر می‌‌کنی‌ بتوانی‌ این روند خوبت را تا آخر فصل حفظ کنی‌؟ 

من واقعا عاشق آن گل هستم، خیلی‌ عالی‌ است که در همان بازی اول لیگ مقابل هواداران چنین گلی‌ را به ثمر برسانی. وقتی واکنش آن‌ها نسبت به آن گل را دیدم بسیار خوشحال شدم. به هر حال من تمام توانم را برای کمک به استقلال می‌‌گذارم و امیدوارم که تیم تا آخر فصل بهترین روند را طی‌ کند. 

*به نظرت استقلال امسال آماده تر و قوی تر است یا آن استقلال 4 سال پیش که عضوی از آن بودی و در نهایت قهرمان لیگ شد؟ 

به نظر من استقلال امسال از نظر نفرات بسیار قوی تر است اما اگر ما می‌‌خواهیم امسال به هدف‌هایمان برسیم باید روز به روز پیشرفت کنیم. آن استقلال 4 سال پیش موفق شد که قهرمان لیگ شود و یک سال خاطره انگیز را برای هواداران رقم بزند. اگر این تیم هم می‌‌خواهد موفق باشد و با قهرمانی‌هایش هواداران را خوشحال کند باید پیشرفت کند. 

*قبل از پیوستنت به استقلال شایعاتی بود که پرسپولیس تو را می‌‌خواهد و پیشنهاد‌هایی‌ را ارائه کرده، این صحبت‌ها حقیقت داشت؟ 

نه به هیچ عنوان، من پیشنهادی از پرسپولیس نداشتم. 

*همان طور که می‌‌دانی دربی پایتخت نزدیک است، با اینکه تو چند سالی‌ از فضای دربی تهران دور بودی ولی‌ می‌دانی که نتیجه این بازی برای هواداران اهمیت زیادی دارد. دربی امسال را چطور می‌‌بینی‌؟ 

به هر حال آن چیزی که واضح است این است که تا به این جای فصل پرسپولیس به هیچ عنوان نتایج خوبی را کسب نکرده و هم بازیکنان و هم کادر فنی‌ پرسپولیس فشار زیادی را تحمل می‌‌کنند. به همین خاطر ما در موقعیت بهتری نسبت به آن ها قرار داریم و سعی‌ می‌‌کنیم در بازی دربی از این موقعیت تمام استفاده را ببریم و بهترین نتیجه را بگیریم. 

*پیش بینی‌ ‌ات از این بازی چیست؟

من هیچ وقت پیش بینی‌ نمی کنم اما به امیر قلعه نویی ایمان دارم. 

*آینده این تیم استقلال را چطور می‌‌بینی؟ فکر می‌‌کنی‌ در آخر فصل، در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا چه نتایجی‌ را بگیرد؟ 

من پیش بینی‌ ای برای آخر فصل نمی‌‌کنم. تنها هدف ما و خواسته هواداران این است که در همه رقابت‌ها تمام تلاشمان را بکنیم و بهترین نتیجه‌ها را بگیریم. من ایمان دارم که می‌‌توانیم و موفق خواهیم شد.


خسرو غایب بزرگ دربی

به گزارش خبرانلاین و فارس وقتی حیدری در بازی با ملوان مصدوم شد و بیرون آمد، چهره عصبانی او نشان می‌داد كه این مصدومیت ساده نیست. حیدری كه پارسال از ناحیه كشاله پای چپ دچار پارگی شده بود، دوباره از همین ناحیه آسیب دیده و برای بازی با پرسپولیس شرایط خوبی ندارد. امین نوروزی پزشك استقلال برای بازی روز جمعه حاضر نیست كه كادرفنی استقلال از حیدری استفاده كنند و با این شرایط خسرو غایب بزرگ استقلال در این دیدار لقب خواهد گرفت

اشکال نداره حمودی هم خوبه...!

حمودی:از غیبت خسرو خوشحال نیستم

با توجه به غیبت حیدری در این بازی، به احتمال فراوان علی حمودی مقابل پرسپولیس در تركیب ثابت قرار خواهد گرفت. حمودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین در خصوص مصدومیت حیدری می‌گوید: «متاسفانه خسرو بد زمانی مصدوم شد و اگر او به بازی مقابل پرسپولیس نرسد من خوشحال نخواهم شد. حیدری برای استقلال بازیكن تاثیرگذاری است و بازی نكردن او به هیچ عنوان اتفاق خوبی نیست.» 

حمودی در پاسخ به این سوال كه آیا می‌توانی جای او را پر كنی می‌گوید: «من از بازی كردن در دربی نمی‌ترسم و سابقه حضور در این بازی را دارم. الان هم در آمادگی كامل به سر می‌برم و فكر می‌كنم در بازی با ملوان كه به عنوان بازیكن ذخیره وارد میدان شدم عملكرد خوبی داشتم. اگر بازی كنم مطمئن باشید بهترین عملكرد را خواهم داشت.» 

حمودی در خصوص بازی روز جمعه می‌گوید:« شرایط دربی با همه بازی‌ها فرق دارد. ما باید هوشمندانه بازی كنیم و نباید توجهی به شرایط پرسپولیس داشته باشیم. امیدوارم در این بازی هواداران را خوشحال كنیم و 3 امتیاز را بگیریم.»

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ساعت دربی تغییر کرد

ساعت برگزاری دربی تغییر کرد.

بر این اساس دیدار رفت تیم های پرسپولیس و استقلال از هفته ششم لیگ برتر روز جمعه از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

پیش تر قراربود این بازی که دربی شماره 75 است، ساعت 19:10 آغاز شود.


استقلال دربی پیامکی را برد

سؤال برنامه شب گذشته 90 برنامه اختصاص به دربی روز جمعه پایتخت داشت و از بینندگان تلویزیونی خواسته شد نتیجه بازی استقلال و پرسپولیس را پیش بینی کنند. این بار پرسپولیس دربی پیامکی را به استقلال باخت و 48 درصد رای دهندگان پیش بینی برد استقلال را کردند، 40 درصد نظرشان برد پرسپولیس بود و 12 درصد هم پیش بینی کردند بازی مساوی می شود.

* پخش گل های خاطره انگیز دربی در 30 سال گذشته

پخش گل های دربی در 30 سال گذشته از قسمت های جالب توجه برنامه 90 بود. گل های بهتاش فریبا و پرویز مظلومی اولین گل هایی بود که پخش شد و از پرسپولیس نیز گل های ناصر محمد خانی و فرشاد پیوس گل های اول به نمایش درآمد. گل سوم ایمون زاید نیز در بین گل های خاطره انگیز دربی در کنار گل های کریم باقری، محمود فکری، عبدالعلی چنگیز و... قرار گرفت

(عقده ای از سوبله چوبله ی ما (7تا گل !) 1 دونه هم نذاشت . . . ولی من به عادل حق میدم.فشار زیادی رو داره متحمل میشه این 2 ساله...)

50 گزارش بی فایده و فروش 7 هزار تومانی دعوتنامه

برنامه 90 به کشمکش بین پرسپولیس و داماش بر سر محل برگزاری مسابقه نیز پرداخت و گزارشی از کمبود ظرفیت ورزشگاه عضدی و بلیت فروشی نامناسب پخش کرد. یکی از تماشاگران شمالی گفت: باید درد ما را درمان کنید، برنامه 90 بیشتر از 50 گزارش در مورد بلیت فروشی پخش کرده چه فایده ای داشته است؟! یکی از تماشاگران هم مدعی شد دعوتنامه رسمی برای حضور در ورزشگاه را به قیمت 7 هزار تومان خریداری کرده که مسئولان ورزش استان این مسئله را تکذیب کردند.

امیر عابدینی مدیرعامل باشگاه داماش هم مدعی شد ورزشگاه سردار جنگل برای میتینگ ساخته شده نه فوتبال و ظرفیتش فقط 2 هزار نفر بیشتر از ورزشگاه عضدی است و اکنون نیز در دست تعمیر است.

* نیکبخت واحدی: من را ببخشید، مشکل فوتبال ایران من نیستم

علیرضا نیکبخت واحدی بازیکن سابق تیم های استقلال و پرسپولیس که سابقه حضور در تیم ملی را هم دارد  از گذشته خود ابراز ندامت کرد و از مسئولانی که باعث محرومیت و دوری او از فوتبال شدند خواست او را مورد بخشش قرار بدهند. نیکبخت گفت مسئولانی خارج از ستاد منشور و فدراسیون فوتبال زمینه محرومیت او را فراهم کرده اند که البته مقصر اصلی این مسئله خودش است اما تقاضای بخشش دارد.

نیکبخت گفت: من تنها بازیکن مسئله دار نیستم اما همه مشکلات فوتبال ایران در نیکبخت جمع شد و 2 سال از حضور در لیگ برتر دور ماندم. حداقل می توانم 4- 5 سال دیگر بازی کنم و نباید فوتبال را در 30 سالگی کنار بگذارم و بهتر است در 36،37 سالگی این کار را کنم زیرا پتانسیل دارم تا آن سن بازی کنم.

وی گفت که به دوستانش اعتماد کرده و چوب اعتماد بی جایش را خورده اما کسی نبوده کمکش کند و از مسئولان درخواست بخشش کرد تا زمینه بازگشتش به فوتبال را فراهم کنند. نیکبخت گفت که بیش از اندازه تاوان اشتباهاتش را داده است. نیکبخت همچنین گفت که متولد 1360 است.

* آبادان برزیلته!

بخش دوربین 90 نیز بیشتر اختصاص به تصاویر همدردی اهالی فوتبال با زلزله زدگان داشت. کریم باقری هم از همدلی و کمک های مردم  به زلزله زدگان تشکر کرد. در جالب ترین بخش این قسمت 4- 5برزیلی در فرودگاه لندن در المپیک با لهجه برزیلی گفتند: آبادان برزیلته!

تقابل سرپرست پرسپولیس و مدیرعامل داماش

سعید شیرینی سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس روی خط برنامه آمد و از نحوه میزبانی داماش و حضور تماشاگران و مربیان این تیم در تمرین سرخپوشان گلایه کرد و گفت آقایانی که خودشان را پرسپولیسی می دانند از کمترین خدمت به پرسپولیس دریغ کردند.

عابدینی مدیرعامل باشگاه داماش از این صحبت ها برآشفته شد و گفت شیرینی چند هفته است روی نیمکت تیم پرسپولیس نشسته و مدت کوتاهی است به فوتبال آمده و در حالی که تمامیپیشکسوتان پرسپولیس خانه نشین هستند فردی مثل شیرینی سرپرست پرسپولیس شده است. اگر تماشاگران پرسپولیس را به تمرین راه نمی دادیم از ما گلایه می کردند. مربیان ما هم در تمرین پرسپولیس حضور نداشتند اما حالا می گویند آن تماشاگران جاسوس بوده اند. بعد از اینکه شیرینی گفت فیلم این مسئله موجود است عابدینی گفت که یک دقیقه مانده به آخر تمرین پرسپولیس آنها سر تمرین پرسپولیس حاضر شده اند!

عابدینی افزود: اصلا تمام مسایل به کنار چرا پرسپولیس به گهر باخت؟! آن مساوی باخت بود! چرا به فجر باختند؟ حالا که پرسپولیس به داماش 10 نفره باخته است ما مقصریم؟! من دوست رویانیان هستم و گفته ام که به پرسپولیس هم نمی آییم، چرا نگرانی دارید؟!

شیرینی هم از رویانیان دفاع کرد و گفت که او در پرسپولیس موفق خواهد شد. در هیچ کجای شرح وظایف سرپرست هم نوشته نشده که باید در ترکیب تیم و مسایل فنی به سرمربی مشورت بدهد. قرار نیست من سابقه سرمربیگری داشته باشم.

پس از پایان این موضوع و در قسمت بعدی برنامه، فردوسی پور گفت که روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در تماسی اعلام کرده زمانی که عابدینی مدیرعامل پرسپولیس بود فردی به نام سعادت که سابقه ای در فوتبال نداشت را به عنوان سرپرست تیم انتخاب کرده بود!

* ملخ در ورزشگاه‍!

تصاویری از حشره های موجود در ورزشگاه دستگردی پخش شد و مجری برنامه با اشاره به ملخ ها و سایر حشرات، آنها را را با کارتون هاچ زنبور عسل مقایسه کرد!


استقلال - پیکان لغو شد

غلامرضا بهروان در برنامه 90 شب گذشته اعلام کرد به دلیل برگزاری جلسه سران کشورهای عدم تعهد شورای تامین استان اعلام کرده امکان برگزاری دیدار استقلال و پیکان از هفته هفتم لیگ برتر وجود ندارد و این دیدار به تعویق می افتد و در زمان دیگری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: سایر دیدارهای هفته هفتم لیگ برتر بدون تغییر است و در زمان مقرر اعلام شده برگزار خواهد شد.

*با توجه به حساسیت دیدار پرسپولیس و استقلال، کادرفنی آبی پوشان تصمیم گرفت بازیکنان دو روز قبل از مسابقه در اردوی شبانه روزی باشند. بر همین اساس استقلال از چهارشنبه به اردو می رود. 

همچنین تمرینات این تیم از فردا پشت درهای بسته برگزار می شود. آبی پوشان ساعت 18:30 امروز در کمپ اختصاصی به تمرین می پردازند. حضور خبرنگاران و تماشاگران در تمرین امروز بلامانع است

* ماجدی سرپرست تیم: ساموئل جدا نمی شود.هیچ بازیکنی تا نیم فصل جدا نمی شود مگر با نظر سرمربی



منبع:
http://files2mobi.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 20 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)
گهر زاگــــــــــــــــــــــــرس

سرور پرسپولیـــــــــــــسه

«ستاد نهی از کُری با تیم 275 جهان»

چیـــه؟ خب منظورشون این بوده که اول به داماش می بازیم بعد استقلال !

* رویانیان : هواداران نگران نباشند، برای جبران این شکست، نوشاد عالمیان رو هم پرسپولیسی می کنیم ...

امروز تعطیل بود ولی روزنامه اینا چاپ شده !

خب دیگه بسه دهنشون آسفالت شد !


طرح مقاوم سازی دروازه پرسپولیس در برابر زلزله استقلال



منبع:
http://files2mobi.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 18 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)

استقلال 1 - 1 ملوان

خبرگزاری فارس: استقلال بازهم بدون اسپانسر اصلی، آذربایجان حامی ملوان

آخرین دیدار هفته پنجم لیگ برتر از ساعت 21:30 بین دو تیم استقلال و ملوان در ورزشگاه آزادی و در حضور  30 هزار تماشاگر(طبق اعلام بلندگوی ورزشگاه) برگزار شد. این بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

محمد نزهتی در دقیقه 24 برای ملوان گلزنی کرد و آرش برهانی در دقیقه 73 گل استقلال را به ثمر رساند. به این ترتیب استقلال با تساوی به دربی پایتخت رسید. در حالی‌که پرسپولیس با شکست مقابل داماش گیلان باید روز جمعه برابر حریف قدیمی و سنتی خود به میدان برود.

جلال رافخایی در دقیقه 57 برای ملوان گل زد که این گل در موقعیت آفساید به ثمر رسید.

تورج حق وردی داور مسابقه به سیاوش اکبرپور، آرش برهانی و فریدون زندی از استقلال و سرگئی پاشنکو از ملوان کارت زرد نشان داد.

با این تساوی استقلال 8 امتیازی شد و به رده هشتم جدول رسید و ملوان هم با یازده امتیاز  و تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار گرفت. تراکتورسازی نیز با 11 امتیاز در رده دوم است.

*ترکیب استقلال:

سید مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده( از دقیقه 56 امین منوچهری)، خسرو حیدری( از دقیقه 7 علی حمودی)، پژمان منتظری، هاشم بیک‌زاده، جواد نکونام، فریدون زندی( از دقیقه 80 رودریگو توزی)، جانواریو، سیاوش اکبرپور و آرش برهانی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

*ترکیب ملوان:

سرگئی پاشنکو، بابک پورغلامی، سیامک کوروشی( از دقیقه 71 محمد امین حاج محمدی)، احمد آهی( از دقیقه 54 سعید سالارزاده)، پژمان نوری، مازیار زارع، سید جلال رافخایی، محمد حیدری( از دقیقه 80 مهرداد اولادی)، جواد شیرزاد، سعید یوسف‌زاده و محمد نزهتی

سرمربی: فرهاد پورغلامی

* خسرو حیدری در دقیقه یک مسابقه دچار مصدومیت شد و پزشکان تیم استقلال چند لحظه ای را در کنار زمین به مداوای او پرداختند. حیدری به بازی ادامه داد اما علی حمودی برای تعویض خودش را گرم کرد و در نهایت در دقیقه 7 به جای حیدری وارد میدان شد.

*حدود 1000 تماشاگر ملوانی در ورزشگاه آزادی حضور دارند که تیم‌شان را تشویق می‌کنند آنها بیشتر از همه پژمان نوری، سیروس قایقران و جواد شیرزاد را مورد تشویق قرار می‌دهند.

* کارلوس کی‌روش و امید نمازی سرمربی و مربی تیم ملی هم در ورزشگاه حضور دارند و نمازی برای ورود به ورزشگاه با مشکل مواجه شد.

* کی‌روش و نمازی قبل از حضورش در ورزشگاه در هتل المپیک بازی پرسپولیس و داماش را از تلویزیون تماشا کرد و حتی با بازیکنان استقلالی هم مواجه شد.

* حمید سوریان قهرمان کشتی ایران در المپیک 2012 در اردوی استقلال حاضر شد و با بازیکنان و کادر فنی این تیم صحبت کرد.

*تماشاگران ملوان پژمان نوری را با شعار پژمان امپراتور تشویق کردند و حسین هدایتی مالک باشگاه را با شعار هدایتی آبرامویچ مورد تشویق قرار دادند.

*علی حمودی در دقیقه 8 بازی به جای خسرو حیدری مصدوم وارد ترکیب استقلال شد.

*امیر قلعه‌نویی و دستیارانش هنگام قرائت قرآن در همان پیست دوومیدانی به احترام قرائت قرآن ایستادند تا قرآن تمام شود.

*هواداران استقلال امیر قلعه‌نویی را بیش از همه تشویق کردند.

*هواداران ملوان انزلی بنر بزرگی از سیروس قایقران در دست دارند.

*جواد شیرزاد پیش از آغاز مسابقه به سمت نیمکت‌نشینان استقلال رفت و با آنها دست داد. شیرزاد فصل گذشته در استقلال حضور داشت.

*فرهاد پورغلامی قبل از آغاز مسابقه با تمامی نیمکت‌نشینان ملوان دست داد.

*بازیکنان ملوان بنری در حمایت از مردم فلسطین در دست داشتند و بازیکنان استقلال نیز بنری برای همدردی با مردم زلزله‌ آذربایجان شرقی در دست گرفته بودند.

*پیش از آغاز مسابقه به احترام جان باختگان زلزله آذربایجان شرقی یک دقیقه سکوت اعلام شد و فاتحه‌ای برای شادی روح درگذشتگان قرائت گردید.

*بازیکنان استقلال با روبان مشکی که بر روی سینه خود زده‌اند با زلزله زدگان همدردی کردند.

* قلعه‌نویی بعد از تعویض حیدری به سمت او رفت و دلیل مصدومیتش را جویا شد

بر روی پیراهن بازیکنان استقلال در دیدار با ملوان هم اثری از اسپانسر دیده نمی‌شود. البته پشت پیراهن بازیکنان استقلال نام دو حامی مالی دیده می‌شود. 

* بر روی پیراهن بازیکنان ملوان نام آذربایجان را حک شده و به این ترتیب باشگاه ملوان با زلزله زدگان آذربایجان شرقی همدردی کردند.

* صادق درودگر مدیرعامل و غفور جهانی پیشکسوت ملوان در جایگاه حضور دارند.

*علی امیری، امیر عرب، سید مهدی علوی از معاونان باشگاه استقلال و امین نوروزی معاون پزشکی استقلال نیز در جایگاه ویژه حضور دارند

* درگیری هواداران دو تیم پس از موقعیت‌های گلی كه برای هر تیم از دست می رفت از ابتدای بازی تا انتها ادامه داشت و دو طرف مدام به هم توهین می‌كردند كه نقطه اوج آن زمانی بود كه بازیكنان ملوان پیش از خوردن گل تساوی چند بار به روی زمین افتادند و هواداران استقلال هم در اعتراض به این موضوع مدعی شدند ملوان ضد فوتبال بازی می‌كند و شعارهایی تندی علیه این تیم سر می‌دادند. 

همچنین استقلالی‌ها با خطاب قرار دادن مازیار زارع او را هم از الفاظ تند خود بی نصیب نگذاشتند. با این حال در آن سو نیز هواداران ملوان در زمانی كه از حریف خود پیش بودند چندین بار علیه قلعه‌نویی شعار دادند تا بلكه روحیه استقلال را تضعیف كرده باشند


فابیو: تلاش کردیم ولی نشد

فابیو جانواریو پس از تساوی یک بر یک برابر ملوان اظهار داشت: بازی خوبی بود و هر دو تیم تلاش کردند اما نتیجه مساوی شد.

وی با بیان اینکه استقلال دراین بازی می‌توانست پیروز میدان باشد خاطرنشان کرد: شرایط خودم در این بازی خوب بود و فکر می‌کنم خوب بازی کردم.

جانواریو در پاسخ به این سوال که به نظر خودت تا چند درصد خوبی بازی کردی، عنوان کرد: فکر می‌کنم 80 درصد خوب بازی کردم

گلم را به سوریان تقدیم میکنم

آرش برهانی پس از تساوی یک بر یک برابر ملوان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هواداران دیدند که چقدر نسبت به هفته قبل بهتر شده بودیم. هرچند متاسفانه بازهم در نتیجه‌گیری ضعیف بودیم. البته باید این مسئله در نظر گرفت که این بازی قبل از دربی بود و حساسیت‌های خاص خودش را داشت. من به آینده تیم امیدوارم.

برهانی در مورد گلی که زد، گفت: این گل حاصل تلاش تمامی بازیکنان استقلال بود و من آن را به حمید سوریان تقدیم می‌کنم کشتی‌گیری که در المپیک دل مردم را شاد کرد و پیش از بازی با ملوان در اردوی تیم ما حاضر شد و امیدوارم بتوانم او را خوشحال کنم.

مهاجم استقلال در مورد موقعیت‌های کم گلزنی مهاجمان این تیم، گفت: در دیدار با ملوان هم فقط یک موقعیت گل داشتم که از آن استفاده کردم.

وی در مورد لگد کردن پای بازیکن مصدوم ملوان، گفت: من پایم روی پای آن بازیکن رفت و از او عذرخواهی کردم و پایش را ندیدم.

برهانی در مورد درگیری با پژمان نوری در همان صحنه، گفت: نوری در آن صحنه قصد داشت ما را جدا کند اما با خشونت این کار را انجام داد

زندی در پاسخ رفتن به قطر / نظری ندارم !

در حالی که این روزها شایعه  جدایی فریدون زندی از استقلال بسیار قوت گرفته و شنیده شده وی پس از دربی 75 عازم قطر می‌شود، این بازیکن پس از تساوی یک بر یک استقلال برابر ملوان و در حالی که قصد انجام مصاحبه را نداشت و از خبرنگاران فرار می‌کرد، درخصوص عقد قرارداد با یکی از تیم های قطری اظهار داشت: نظری ندارم و می‌بینید که فعلا اینجا هستم و جایی نرفته‌ام.

وی هنگامی که با سوالی درخصوص شرایط بازی با ملوان مواجه شد، گفت: به ما گفته‌اند که مصاحبه نکنیم!

اگر سلامت خسرو به خطر بیوفتد دربی بازی نمی کند

خبرگزاری فارس: نوروزی: اگر بازی حیدری در دربی مصدومیتش را تشدید کند اجازه بازی نمی‌دهیم

وی در مورد وضعیت مصدومیت خسرو حیدری اظهار داشت: حیدری دچار کشیدگی عضله شده و فردا باید از او ام آر آی بگیریم.

نوروزی در مورد اینکه حیدری به دربی می‌رسد یا نه، گفت: سلامت بازیکن از همه چیز برای ما مهم‌تر است. اگر احساس کنیم حضور حیدری در دربی مصدومیتش را تشدید می‌کند از حضورش در این بازی جلوگیری می‌کنیم.

معاون پزشکی استقلال در مورد اینکه یک دکتر دیگر گفته است میداودی به دربی می‌رسد اما شما می‌گویید نمی‌رسد، اظهار داشت: ایشان گفته‌اند که قبل از دربی پای میداودی را معاینه می‌کنیم و آن موقع مشخص می‌شود که وضعیتش برای بازی در دربی چطور است می‌رسد یا نمی‌رسد.

نوروزی در مورد علت مصدومیت‌های زیاد مجتبی جباری، گفت: آسیب دیدگی جزیی از فوتبال است و جباری دچار بدشانسی شده و از همان ناحیه‌ای که سال قبل جراحی کرده دچار مصدومیت شده است. فیزیک بدنی و نوع فوتبال جباری به گونه‌ای است که او کار زیادی از زانویش می‌کشد و به همین دلیل زیاد هم مصدوم می‌شود. جباری بازیکنی تکنیکی است و از تکنیکش استفاده می‌کند و این مسئله به زانویش فشار می‌آورد.

امان از خروج های بی دلیل سید . . .

امان از چلمن بازیای هاشم . . .

امان ار تیرک . . .

امــــــان...



منبع:
http://files2mobi.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 26 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)

آبیته دات کام – شاید اگر ما استقلالی نبودیم و استقلال هم تاج نبود این مطلب نوشته نمی شد. اما چه کنیم که تا دنیا، دنیا هست بازیکنان آبی دچار معرفت ما و هواداران دچار تعصب بازیکنانی نظیر منتظری خواهند بود.

شاید هواداران هر تیمی به غیر از استقلال، مصدومیت را وظیفه بازیکنان بدانند و پبرو شعارِ تصادف برای ماشین است بگویند مصدومیت هم برای بازیکن است.

شاید امیدرضا روانخواه بعد از گلزنی در داربی وقتی مصدوم شد فکر نمی کرد هواداران با باشگاه مکاتبه داشته باشند و بگویند منتظرت هستیم. شاید هم هواداران نمی دانستند که روانخواه روزی بر علیه تیمشان موضع گیری می کند.

شاید هر کسی جای جباری بود به دستبوسی هواداران می آمد زیرا که او پایش را دفعه اول در راه تیم ملی از دست داد اما استقلال با وی سر کرد و با اینکه در طول این چند سال حتی یک فصل هم بطور کامل برای آبی ها بازی نکرده ولی در لحظه های تأثیرگذار خوب ظاهر شده و صدالبته که بیشتر از تأثیر لحظاتی اش پول گرفته است. شاید هر هواداری جای استقلالی جماعت بود علیه جباری به سبب ناز کردن هایش موضع می گرفت. شاید اگر استقلال نبود جباری دیگر اوج نمی گرفت،شاید!

شاید اگر وحید طالب لو در روزگار جدایی از استقلال پشت کادرفنی و سید مهدی رحمتی حرف نمی زد، بیشتر از وضعیت فعلی پیگیر شکستگی دستش بودیم. البته شاید اگر ما نبودیم اصلا کسی پیگیر مصدومیت او نبود!

اینها گفته شد که برسیم به مصدومان فعلی. چه کنیم که ما از جنس تاج هستیم و قدردان زحمات هر آنکه برای تیم از جان مایه بگذارد.
قدردان زحمت کیانوش رحمتی که هرچند همیشه بازی اش به چشم نمی آید اما وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد. قدردان زحمات همان پژمان که از قرارداد های آندرانیکی گذشت و در کنارمان ماند. از منتظری که به خاطرات پایه خود پایبند است و حتی حاضر به فروش مغازه دوران جوانی خود نیست، چه انتظاری می رود که استقلال را به ارقام و اسکناس بفروشد؟ می خواهیم قدردان همان میثم حسینی باشیم که در داربی راه مهار علی کریمی را به کل بازیکنان ایران آموخت. همان جوان را می گویم که آینده دفاع چپ ایران است.

اینها در راه موفقیت استقلال و شادی ما از سلامتی خود مایه گذاشتند و امروز با مصدومیت می جنگند.
همان ها که بارها ما را خوشحال کرده و گهگاه نیز از شدت عصبانیت تا مرز سکته برده اند. آنها که امروز به امید این تلاش می کنند که پس از مصدومیت دل ما را شاد کنند.



منبع:
http://files2mobi.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 24 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)

باشگاه استقلال در آستانه عقد قرارداد با بانک شهر قرار گرفت.
تلاش های فتح اله زاده برای توافق با این بانک وابسته به شهرداری به بار نشست و طرفین در آستانه عقد قرارداد قرار گرفته اند. پیش از این استقلال با بانک رفاه به عنوان یکی دیگر از اسپانسرهای این تیم قرارداد امضا کرده بود اما بانک شهر اسپانسر اصلی استقلال محسوب می شود که نامش جلوی پیراهن این تیم ثبت می شود. بانک شهر پیش از این هم اسپانسر استقلال بود.


دکتر امین نوروزی درباره عمل جراحی مجتبی جباری که روز گذشته صورت گرفت، اظهار داشت: این بازیکن روز گذشته در پلی کلینیک شمیران تحت عمل جراحی در ناحیه مینیسک داخلی قرار گرفت. این عمل تحت نظر دکتر کیهانی انجام شد که نتیجه کار هم خوب بود و بعد از شش هفته می تواند بازی کند.از هفته پیش رو جباری فیزیوتراپی را آغاز می کند.
وی در خصوص وضعیت میلاد میداودی عنوان کرد: میداودی از ناحیه زانو مصدوم شده است و پس از بررسی ها معلوم شد از ناحیه مینیسک خارجی تحت فشار قرار گرفته که نیاز به سه هفته فیزیوتراپی دارد و اکنون هم مشغول فیزیوتراپی است. شرایط او از دو روز قبل بهتر شده است.
نوروزی در ارتباط با وضعیت اکبرپور نیز تصریح کرد: اکبرپور هم چهارشنبه و هم روز گذشته تمرین کرد. امروز هم از او تست گرفته می شود و اگر شرایط مهیا بود یکشنبه مقابل ملوان بازی می کند.
معاونت پزشکی استقلال ادامه داد: فقط خبرهایی که از جانب معاونت پزشکی مطرح می شود درست است، بقیه خبرها از منابع مختلف درست نیست. عده ای از روی شنیده ها خبر می زنند که نمی تواند درست باشد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، امیر قلعه نوعی خواستار حضور یک مهاجم در استقلال شده اما این تصمیم به دلیل شرایط نامناسب خط حمله انجام شده است اما در این میان مسئولان تیم موافق بازگشت فرهاد مجیدی به تیم هستند و امیر قلعه نوعی نیز مخالف این اتفاق است.

گفتنی است، اعضای هیئت مدیره تیم استقلال این بحث را در وزارت ورزش مطرح کرده اند و خواستار این هستند که شرایط برای بازگشت این بازیکن فراهم شود و قرار است برخی مسئولان نظر امیر قلعه نوعی را برای این امر جلب کنند.




منبع:
http://files2mobi.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 29 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)

نشد که چوبله پوبله شوم /برد دربی برایمان عادی شده بود

خبرگزاری فارس: مظلومی: نگذاشتند در استقلال «چوبله پوبله» شوم!/ ژوزه بداند دربی ایران با همه جا فرق دارد

پرویز مظلومی که در مراسم تجلیل از ورزشکاران جوانمرد و حامیان مردم مظلوم فلسطین حضور پیدا کرده بود در پاسخ به خبرنگاری که سوال کرد علت ناراحتی‌اش از عضو هیئت مدیره استقلال چیست، گفت:‌ شما ما را به حاشیه بردید. من فکر می‌کردم می‌خواهید در خصوص این مراسم حرف بزنید. اما باید بگویم که من از استقلال طلب دارم ولی می‌دانم که آن‌ها مطالباتمان را می‌پردازند. 

وی در پاسخ به این سؤال که استقلال این روزها خیلی مشکل مالی دارد و چگونه مطالبات شما را می‌پردازد، گفت: امیدوارم زمانی که پول به باشگاه می‌آید قدیمی‌ها را فراموش نکنند. هنوز که به کسی پول نداده‌اند و اگر قرار باشد این کار انجام شود اول به بازیکنان جدید پرداخت می‌شود. اما امیدوارم هرچه سریعتر پول ما را بدهند. ما از نیم فصل دوم سال قبل چنین مشکلی داریم و پولی نگرفته‌ایم من کل قرارداد سال دوم خودم را نگرفتم و خودشان هم خوب می‌دانند. 

مظلومی در ادامه صحبت‌هایش گفت: چک باشگاه دست من است و وکیلم می‌گوید آن را بده تا روی آن اقدام کنم، اما من می‌گویم زشت است. این مسئله را به عهده خود فتح‌الله‌زاده گذاشتم اگر پول آمد و به ما پرداخت نکردند انصافا کار درستی نیست. من می‌گویم به بازیکنان جدید استقلال هم پول بدهند اما آنها هم نگویند که ما یک ریال هم نگرفتیم. چون من یکسال است که پول قراردادم را نگرفتم. 

سرمربی سابق استقلال در خصوص عملکرد تیم سابقش در چند بازی گذشته گفت: استقلال سال گذشته از هفته دوم تا بیست و سوم صدرنشین بود. تیم‌های بزرگ همیشه اول فصل دچار مشکل هستند، پرسپولیسی‌ها نیز بخاطر آنکه دیر شروع کردند، ناهماهنگ هستند و از نظر تاکتیکی خیلی مشکل دارند ولی استقلال رفته رفته بهتر می‌شود و روند رو به رشد خود را نشان می‌دهد. من تصور می‌کنم در هفته‌های آینده تغییرات زیادی در جدول اتفاق بیفتد. 

خبرنگاری پرسید، در یکی از بازی‌ها تماشاگران فرهاد مجیدی را تشویق کردند و فکر می‌کنید کار به آنجا بکشد که مظلومی را هم تشویق کنند، که سرمربی فصل گذشته استقلال گفت: من می‌خواهم مردم استقلال را تشویق کنند. امیدوارم من را روی سکوها تشویق نکنند چون اگر این کار را انجام دهند، خیلی‌ها ناراحت می‌شوند و عکس‌العمل‌های آنچنانی نشان می‌دهند. 

وی افزود: اگر می‌خواستم دنبال این کارها باشم 5 سال دیگر هم در استقلال می‌ماندم. اگر روزی من را تشویق کردند، روی علاقه مردم نسبت به مظلومی است. همه مردم را دوست دارم و من هم دنبال خط دادن، حاشیه ایجاد کردن و این حرف‌ها نیستم. 

وی در خصوص اینکه پس با این صحبت‌ها تشویق شما در کرمان نیز خودجوش اتفاق می‌افتد، گفت: صددرصد همین گونه است. خود دوستان هم می‌دانند با مس کرمان 6 گل از استیل‌آذین خوردیم اما مردم من را تشویق کردند. همه می‌دانند که چه اتفاقی افتاد که من در کرمان نتیجه نگیرم. 

مظلومی در خصوص صحبت‌هایی که علی حاج اکبری علیه وی انجام داده است، گفت: من اصلا در خصوص این آقا صحبتی ندارم و در اندازه‌ای نیست که بخواهم در موردش صحبت بکنم. این حرف‌ها را در دهن این آقا گذاشتند. باید به او بگویید که آقایان خودشان بیایند و صحبت بکنند. آقایان اجازه بدهند دهان من بسته بماند که چرا بعد از دو سه هفته کار کردن او را کنار گذاشتند. 

وی در خصوص اینکه شاید در صورت برکناری قاسم‌پور شما به عنوان مربی مس انتخاب شوید، گفت: فعلا قصد رفتن به جایی را ندارم و در کرمان فقط من گزینه سرمربی‌گری نیستم. اگر می‌خواستم روی نیمکت تیم بنشینم تا الان این کار را انجام داده بودم ولی خودم روی انتخاب تیم آینده‌ام وسواس دارم و دوست دارم تیم را خودم ببندم. من نمی‌خواهم تیم دیگران را تحویل بگیرم و اگر هم امسال نتوانم به خواسته‌ام برسم، سال آینده از ابتدای فصل کارم را انجام می‌دهم. در این دو سال خیلی خسته شدم و از لحاظ روحی و روانی آسیب دیدم. 

سرمربی فصل گذشته تیم استقلال در خصوص اینکه دربی 75 نزدیک است و چه نظری در این خصوص دارید، گفت: نزدیک بود در استقلال چوبله پوبله شوم اما نگذاشتند. نمی‌دانم در آن 10 دقیقه چه اتفاقی افتاد که این گونه شد. 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر این که اگر باز هم دربی برگزار شود و استقلال برنده باشد، شما آن حرکات را تکرار می‌کنید یا خیر، گفت: باز هم این حرکات را انجام می‌دهم و گل زدن به پرسپولیس برایم خوشآیند است چون مدام این تیم را می‌بردیم، زیاد به چشم نمی‌آمد ولی مطمئن باشید آن 10 دقیقه و گل زدن یک بازیکن دیگر تکرار نخواهد شد. دربی بسیار سخت است و نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد. در همین بازی آخر که نتیجه را باختیم خیلی نگران بودم و حتی در زمانی که 2 بر صفر جلو بودیم نگران بودم. اما باید اعتراف کنم که دلم برای دربی تنگ شده است. مطمئن باشید آن دربی اتفاق افتاد و تمام شد اما من باز هم دربی‌ها را می‌برم. 

مظلومی در پایان صحبت‌هایش در خصوص اینکه ژوزه اعلام کرده مرد دربی‌ها است، گفت: هنوز که چیزی نشان نداده و زمان هم ندارد. تا دربی 7، 8 روز بیشتر نمانده و مربی پرسپولیس هم بداند دربی ایران با همه دربی‌های دنیا متفاوت است


میثم حسینی:برای بازی کردن لحظه شماری می کنم

میثم حسینی در باره آخرین وظعیت خود گفت:" خوشبختانه در شرایط مطلوبی قرار دارم و از هر نظر آماده هستم. پس از به پایان رسیدن مصدومیتم با انگیزه در تمرینات حاضر شدم و حالا برای بازی کردن لحظه شماری می کنم. " 

وی افزود :" پارسال هم که تازه به استقلال آمده بودم برای حضور در ترکیب ثابت تیم کار سختی داشتیم اما در نهایت به هدف خود رسیدم. حالا هم کار سختی در پیش دارم و دوباره به ترکیب استقلال بر می گردم." 
مدافع استقلال در باره بازی با ملوان اظهار داشت:" ملوان تیم خوبی است که در چهار هفته ابتدایی لیگ نتایج قابل قبولی به دست آورده است اما محکوم به گرفتن سه امتیاز این بازی هستیم تا علاوه بر برد مقابل ملوان، با روحیه ای مناسب آماده دربی شویم. صحبت از بازی با پرسپولیس زود است زیرا فعلا فقط به ملوان فکر می کنیم."



منبع:
http://files2mobi.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 19 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)

اول باید فکر ملوان باشیم نه دربی

میثم حسینی در خصوص شکست استقلال مقابل نفت تهران در دیداری دوستانه اظهار داشت: باید اعتراف کنیم در روزی که ما خیلی بد بازی کردیم، بازیکنان نفت عالی ظاهر شدند و نتیجه عملکرد خود را دیدند. 

وی افزود: به خاطر تعطیلات لیگ و تمریناتی که در 2 نوبت صبح و عصر انجام می‌دهیم، بدنمان عقب‌تر بود ولی در آستانه بازی با ملوان به شرایط ایده‌آل می‌رسیم. 

مدافع تیم استقلال در خصوص بازی هفته آینده تیمش مقابل ملوان، گفت: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و بازی با ملوان برای ما در اولویت است و اول باید به فکر 3 امتیاز این بازی باشیم و سپس به دربی فکر کنیم. 

حسینی در خصوص اتفاق ناخوشایندی که در آذربایجان شرقی رخ داده است، گفت:‌ این حادثه خیلی ناراحت‌کننده بود و من می‌دانم که مردم در آن چه شرایطی دارند. من 2 سال در تبریز زندگی کردم و با روحیات آنها کاملا اشنا هستم. مطمئن باشید، جامعه ورزش بخصوص باشگاه استقلال در این راستا از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد


امیدوارم با برد به استقبال دربی برویم

میثم بائو با اشاره به بازی استقلال مقابل نفت تهران، اظهار داشت: این بازی دوستانه بود و کادر فنی می‌خواست بازیکنان را برای بازی با ملوان محک بزند.

وی افزود: در آن بازی بازیکنان نفت خوب کار کردند و ما هم به دلیل اینکه تمریناتمان در دو نوبت برگزار می‌شود، کمی سنگین بودیم، اما این مسابقه تدارکاتی بود و مطمئنا در بازی‌های لیگ خوب کار خواهیم کرد.

هافبک تیم استقلال در خصوص دیدار تیمش مقابل ملوان قبل از دربی، اظهار داشت: بازی سختی در پیش داریم و می دانیم که این بازی قبل از دربی حساسیت خاص خودش را دارد. ملوان حالا صدرنشین لیگ است و از بازیکنان جوان و با تجربه‌ای سود می‌برد. اما می‌خواهیم با کمک هوادارانمان در ورزشگاه آزادی 3 امتیاز را از آن خود کنیم. امیدوارم که با پیروزی مقابل ملوان به استقبال پرسپولیس برویم.

وی در پایان با ابراز ناراحتی از حادثه زلزله در استان آذربایجان شرقی گفت: امیدوارم جامعه ورزش به عنوان هم‌وطن و دوستان خانواده‌های داغدار بتواند به آنها کمک کند تا گوشه‌ای از مصیبت این عزیزان کم شود.


آخرین وضعیت میلاد و سیاوش و مجتبی

دکتر امین نوروزی درباره عمل جراحی مجتبی جباری که روز گذشته صورت گرفت، اظهار داشت: این بازیکن روز گذشته در پلی کلینیک شمیران تحت عمل جراحی در ناحیه مینیسک داخلی قرار گرفت. این عمل تحت نظر دکتر کیهانی انجام شد که نتیجه کار هم خوب بود و بعد از شش هفته می تواند بازی کند.از هفته پیش رو جباری فیزیوتراپی را آغاز می کند. 

وی در خصوص وضعیت میلاد میداودی عنوان کرد: میداودی از ناحیه زانو مصدوم شده است و پس از بررسی ها معلوم شد از ناحیه مینیسک خارجی تحت فشار قرار گرفته که نیاز به سه هفته فیزیوتراپی دارد و اکنون هم مشغول فیزیوتراپی است. شرایط او از دو روز قبل بهتر شده است. 

نوروزی در ارتباط با وضعیت اکبرپور نیز تصریح کرد: اکبرپور هم چهارشنبه و هم روز گذشته تمرین کرد. امروز هم از او تست گرفته می شود و اگر شرایط مهیا بود یکشنبه مقابل ملوان بازی می کند. 

معاونت پزشکی استقلال ادامه داد: فقط خبرهایی که از جانب معاونت پزشکی مطرح می شود درست است، بقیه خبرها از منابع مختلف درست نیست. عده ای از روی شنیده ها خبر می زنند که نمی تواند درست باشد.


بالاخره با یک هتل به توافق رسیدیم / کمک های مردمی امروز درآذربایجان

خبرگزاری فارس: تمرین امروز استقلال پشت درهای بسته/ قرارداد با یک هتل برای دربی

تیم استقلال یکشنبه هفته پیش‌رو در ورزشگاه آزادی باید مقابل ملوان انزلی بازی کند. تمرین امروز استقلال نیز یکی از تمرینات تاکتیکی این تیم است و به همین دلیل امیر قلعه نویی، سرمربی آبی پوشان خواسته تا تمرین امروز پشت درهای بسته برگزار شود. این تمرین ساعت 19 در کمپ اختصاصی این باشگاه برگزار می شود. 

* باشگاه استقلال که برای بازی با پرسپولیس در هفته ششم به دنبال پیدا کردن هتلی بود تا اردوی خود را برگزار کند، سرانجام با یکی از هتل های تهران به توافق رسیده و امروز پس از توافق نهایی این قرارداد امضا می شود. 

به دلیل برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در تهران که از پنجم شهریور آغاز می شود، اکثر هتل های تهران با کمبود جا برای رزرو جا روبه‌رو بودند. این مشکل برای باشگاه پرسپولیس هم بود اما باشگاه استقلال سرانجام توانست با یک هتل به توافق برسد.

باشگاه استقلال در روزهای گذشته با مشارکت مردمی کمک های نقدی و غیر نقدی قابل توجهی را برای مردم زلزله زده آذربایجان شرقی جمع‌آوری کرده است که این کمک ها امروز ساعت 14 به روستاهای زلزله زده ارسال می شود.

این اجناس امروز از حسینیه امام جعفر صادق واقع در خیابان منیریه با همکاری برادران خلیلی، ستار همدانی، امیر قلعه نویی و علی فتح الله زاده به استان آذربایجان شرقی ارسال می شود.

حدود 10 کامیون جنس خوراکی و غیر خوراکی تهیه شده که به زودی در اختیار بازماندگان زلزله قرار می گیرد


بانک شهر اسپانسر شد

تلاش های فتح اله زاده برای توافق با این بانك وابسته به شهرداری به بار نشست و طرفین در آستانه عقد قرارداد قرار گرفته اند. 

پیش از این استقلال با بانك رفاه به عنوان یكی دیگر از اسپانسرهای این تیم قرارداد امضا كرده بود اما بانك شهر اسپانسر اصلی استقلال محسوب می شود كه نامش جلوی پیراهن این تیم ثبت می شود. بانك شهر پیش از این هم اسپانسر استقلال بود

روی پیراهن اسم یک بانک پشتشم اسم یه بانک دیگه ؟! بابا 4 تا اسپانسر جدید بگیرید حالمون از مبل و موبایل و بانک بهم خورد...



منبع:
http://files2mobi.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 22 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)

پیراهن قرمز هدیه ی نــیما شــاهرخ شاهــی و پــندار اکــبری به محسن افشانی

نمیدونم این لنگی چرا همه مراسم های ما میاد ! فکر کنم داره به راه راست هدایت میشه !

نیما رو عشقـــه . . .



منبع:
http://files2mobi.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 22 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)

پیام تسلیت فرهاد مجیدی و خانواده ناصرخان برای آذربایجان

فرهاد مجیدی کاپیتان محبوب و پیشین باشگاه استقلال، پیام تسلیتی به مناسبت زلزله اخیر در شمال‌غرب کشور منتشر شد. در متن این پیام آمده است:

فاجعه زلزله در استان آذربایجان‌ تمام دل‌های پاک را به درد آورد. به ملت بزرگ ایران تسلیت گفته برای حادثه‌دیدگان داغدار، تحمل و صبر و طاقت مسئلت دارم.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

خبر وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی که مرگ ، زخمی شدن و بی خانمانی تعدادی از هوطنان عزیز سرزمین کهن ، ایران همیشه جاوید را در پی داشته است، حزن و اندوه فراوانی را در دلهای مردم به ثبت رساند .

ما نیز ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با داغداران و آسیب دیدگان این حادثه تلخ ، از پروردگار بزرگ برای عزیزانی که طعم مرگ را چشیدند ، طلب آمرزش و برای آسیب دیدگان ، آرزوی بهبودی و برای بازماندگان که بی گمان روزهای سختی را سپری خواهند کرد ، خواستار صبر و شکیبائی هستیم .

این حادثه ، یاری و حمایت تمام مردم ایران زمین را طلب می کند و بی گمان جامعه ورزش نیز می تواند نقش پر رنگی را در این راه  داشته باشد . از این رو از دوستداران ناصر تقاضا داریم تا در توان خود و نسبت به آنچه برای این اتفاق اعلام نیاز می گردد ، پیش قدم باشند تا ذره ای  بسیار بسیار اندک از مصیبت جانی و مالی وارد شده برداغداران و  آسیب دیدگان حادثه بکاهد

خانواده ناصر حجازی



منبع:
http://files2mobi.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 28 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)

وسط بازی برای نوروزی و نصیرشلال دعا میکردم

از روند این روزهای استقلال راضی هستی؟

با توجه به شرایطی که در ابتدای فصل داشتیم و برخی از بازیکنان 15 روز دیرتر به ما اضافه شدند و البته خرید‌های جدیدمان در روزهای آخر نقل و انتقالات، شرایط‌مان خوب است. با توجه به همه این مسائل و ناهماهنگی‌ها خوب نتیجه گرفتیم و پله پله بهتر شدیم.

 فکر می‌کنی چه زمانی به استقلال ایده‌آل نزدیک می‌شوید؟

نمی‌توان گفت هفته چندم این اتفاق می‌افتد اما بازیکنانی که از لحاظ بدنی عقب بودند، در حال تمرین هستند و ما نیز روی نقاط ضعف و قوت‌مان کار می‌کنیم.

یعنی نمی‌توان گفت از هفته چندم استقلال هماهنگ می‌شود؟

نمی‌توان از هفته‌های اول روی تیم‌ها حساب باز کرد. فکر می‌کنم در 9 یا 10 بازی اول تیم‌ها نوسان دارند اما از هفته دهم به بعد چهره واقعی خود را نشان می‌دهند. برخی تیم‌ها با توجه به نتایج خوبی که گرفته‌اند نشان داده‌اند که می‌توانند جزو مدعیان باشند.

مثلا چه تیم‌هایی؟

فعلا فجرسپاسی، سپاهان، صبای قم و تراکتورسازی خوب نشان داده‌اند و در حال پیشرفت هستند. لیگ ما خیلی سخت‌تر از سال‌های گذشته شده و شرایط برای همه تیم‌ها دشوار است.

اما قبول داری همین لیگ سخت بی‌کیفیت هم شده؟

تا سال گذشته می‌گفتیم بازیکن جوان در لیگ ما وجود ندارد ولی امسال می‌بینیم پیکان، فجر سپاسی و حتی صبای قم تیم‌های جوان را به مسابقات فرستادند. نمی‌توان هم کیفیت را لحاظ کرد و هم کمیت را، واقعیت را بگویم باید آستانه تحمل‌مان را بالا ببریم. شما در همان هفته اول دیدید که 11 بازیکن آلومینیوم هرمزگان چگونه مقابل استقلال در زمین می‌دویدند.

همه تیم‌ها مقابل استقلال و پرسپولیس با انگیزه بازی می‌کنند. خود من زمانی که در فجر سپاسی یا حتی سپاهان بودم مقابل استقلال و پرسپولیس، تغذیه، خواب و همه چیزم به موقع بود چون بازی پخش مستقیم می‌شد و می‌خواستیم با چنگ و دندان خودمان را نشان بدهیم. امسال هم چند بازیکن جوان در لیگ ما ظهور کرده که باید به آنها زمان بدهیم تا خودشان را به فوتبال ایران نشان دهند.

شرایط خودت چگونه است؟ بعد از بازی با سایپا روند صعودی داشتی...

من وظیفه دارم خوب بازی کنم چون این جزئی از کار من است. خدا را شکر می‌کنم که مصدومیت‌های سال گذشته را پشت سر گذاشتم و حالا شرایط خوبی دارم. حمید بابازاده هم برایم زحمت می‌کشد و وقت می‌گذارد و با توجه به شناختی که از یکدیگر در این 6 سال داریم هدف ما فقط تمرین شده تا بتوانم در بازی‌‌ها خوب ظاهر شوم و توپ بگیرم. امیدوارم تا آخر سال روندم اینگونه باشد.

به تیم ملی برسیم. در بازی‌های آخر به خاطر نمایش تیم ملی انتقادات زیادی از کی‌روش می‌شد، نظر تو در این باره چیست؟

من از شما سؤال می‌پرسم، آیا برای داشتن یک لیگ حرفه‌ای فقط کافی است که بازیکن حرفه‌ای داشته باشیم و یا فقط داوری حرفه‌ای داشته باشیم؟

نه، همه چیز باید در کنار هم قرار بگیرد.

حرف من هم همین است اگر می‌خواهیم تیم ملی خوب داشته باشیم باید زمین خوب، امکانات، بازیکن، مربی، داور و لیگ پویا داشته باشیم. 18 تیم برای لیگ برتر ایران زیاد است. تمام باشگاه‌های ما امکانات حضور در لیگ برتر را ندارند. سال گذشته در زمین‌های نامناسب تمرین می‌کردیم، مدام می‌گویند بازیکنان پول حرفه‌ای می‌گیرند. همین می‌شود که اگر همه چیز به هم متصل نباشد، ایران مقابل ازبکستان و حتی قطر از لحاظ بدنی تحلیل می‌رود.

کی‌روش در اردوی ترکیه قصد داشت برای ملی‌پوشان ریکاوری و تمرینات تفریحی در نظر بگیرد، اما اینجا همه تحلیل می‌نوشتند که این 20 درصد تیم ملی هم نبود که مقابل قطر بازی کرد. ما این همه راه می‌رویم برای اینکه تیم ملی نتیجه بگیرد اما باید ابتدا فوتبال را حرفه‌ای کنیم. سال گذشته بازیکنان نشان دادند با آن همه فشار بازی‌ها حرفه‌ای هستند، وقتی بازیکن در 3 جام در فاصله 3 روز 3 روز بازی می‌کند، نشان می‌دهد که به شرایط حرفه‌ای نزدیک شده است.

همین مسائل باعث شد کی‌روش و بهروان در این چند روز علیه هم موضع بگیرند.

به من اصلا مربوط نمی‌شود که این درگیری‌ها به چه دلیل است، من حرفم را زدم. پارسال قاسم حدادی‌فر در بازی رفت ایران و قطر مصدوم شد و درحالی که بازیکن مورد علاقه کی‌روش بود، تا بازی برگشت هم نتوانست خود را برساند آن هم فقط به خاطر فشار بازی‌ها. سال گذشته جباری، حیدری و تیموریان چند بار مصدوم شدند و مشخص است که این مسئله به فوتبال ملی ما هم ضربه می‌زند. امیدوارم همه مسئولان با تصمیم‌گیری‌های مناسب هم به فکر باشگاه‌ها باشند، هم بازیکنان و هم منافع ملی.

می‌خواهیم در خصوص وضعیت گردان در پرسپولیس از تو سؤال کنیم. به نظرت چگونه باید به این دروازه‌بان کمک کرد؟

وظیفه من نیست در مورد دروازه‌بان یک تیم دیگر حرف بزنم اما این را بگویم که هیچ گلری در دنیا به عمد گل نمی‌خورد. شاید تمام دروازه‌بان‌های دنیا اشتباه کنند، اما دروازه‌بان‌های خوب کمتر این کار را انجام می‌دهند. متاسفانه هجمه انتقادات روی دروازه‌بان‌ها در ایران زیاد است. آیا همین انتقادات روی مهاجمان هم هست؟ مهاجمی که از 5 موقعیت یک گل می‌زند، به همین اندازه از او انتقاد می‌شود؟ اگر بخواهیم به یک جوان مثل گردان فشار وارد کنیم خدای ناکرده اتفاقی که برای معمارزاده رخ داد برای او هم می‌افتد و نباید آن اتفاق دوباره تکرار شود.

همین فشارها و انتقادات روی خودت هم بود حتی در مقطعی از فصل گذشته، تو با این مسئله چگونه برخورد کردی؟

من از انتقاد فنی اصلا ناراحت نمی‌شوم و حتی وقتی خودم گل می‌خوردم به برخی پیشکسوتان مثل مرحوم حجازی، عابدزاده، رشیدی، بابازاده و بهزاد غلام‌پور زنگ می‌زدم، اما دیگر تجربه‌ام زیاد شده و مثل قدیم نیستم که با یک انتقاد روحیه‌ام به هم بریزد.  صحبت من این است حالا که نیلسون دروازه‌بان برزیلی برای پرسپولیس بازی می‌کند، چه کسی سود می‌کند؟ آیا فوتبال ملی ما نفعی می‌برد، پس باید حواسمان را جمع کنیم و به آینده‌های مملکت‌مان توجه بیشتری داشته باشیم.

المپیک را تماشا می‌کنی؟

بله، دست بچه‌های ایرانی درد نکند که آبروی ما را خریدند. بهداد سلیمی، سجاد انوشیروانی، نصیر شلال، فرنگی‌کاران کشتی و باقری معتمد خیلی تلاش کردند. شاید باورتان نشود در روزی که مقابل مس کرمان بازی می‌کردیم وسط زمین دعا می‌‌کردم که امید نوروزی و نصیر شلال مدال طلا بگیرند که خوشبختانه باعث فخر ما ایرانی‌ها شدند و امیدوارم این روند مدال‌گیری‌ آنها تا روز آخر ادامه داشته باشد و از صمیم قلب برای کاروان ایران آرزوی موفقیت می‌کنم.


خانه ام در تبریز را غصب کردند !

http://www.amirhosseinsadeghi.com/Portals/0/Gallery/Album/3/a-003.jpg

ابتدا از بازی با مس کرمان شروع کنیم. نظرت در مورد این بازی چیست؟

بازی خوبی بود و مس کرمان هم انگیزه زیادی داشت. آنها در سه هفته ابتدایی بد نتیجه گرفته بودند به همین دلیل می‌خواستند به پیروزی برسند و معمولاً چنین بازی‌هایی برای استقلال سخت است.

تساوی عادلانه بود؟

ما موقعیت‌های بهتری داشتیم و می‌توانستیم مستحق برد باشیم.

استقلال از چهار بازی 8 امتیاز گرفته است. فکر می‌کنی راضی‌کننده باشد؟

نتایج ما غیر از بازی با سایپا قابل قبول است و متأسفانه در این بازی 3 امتیاز حساس از دست دادیم. به هر حال فکر می‌کنم تا 70 درصد همه چیز خوب بوده است.

برخی معتقدند که استقلال هنوز خوب و زیبا فوتبال بازی نمی‌کند، نظر تو چیست؟

به نظر من هنوز شخصیت تیم‌ها به طور کامل مشخص نشده و این درست نیست که از حالا قضاوت کنیم.

برای شما بازی زیبا مهمتر است یا کمتر امتیاز؟

کسب امتیاز از بازی زیبا بسیار مهمتر است. ما اول دنبال امتیاز هستیم و بعد به بازی زیبا فکر می‌کنیم ولی هواداران می‌خواهند که هم برنده شویم و هم زیبا فوتبال بازی کنیم.

فکر می‌کنی استقلال دربی هفته ششم را با پیروزی پشت سر بگذارند؟

صحبت کردن درباره دربی از حالا زود است.

راستی مثل این که باشگاه استقلال هنوز مشکلات مالی بازیکنان را برطرف نکرده؟

این هم شاهکار تیم ماست که بچه‌ها بدون پول با غیرت بازی می‌کنند. ما نمی‌دانیم این وعده‌ها چه زمانی عملی خواهد شد.

فهرست تیم ملی اعلام شد و تو دعوت نشدی. در این مورد چه صحبتی داری؟

اتفاق خاصی نیفتاده و یک اردوی ده روز است که تمام می‌شود.

ولی تو گفتی که می‌خواهی در دو جام جهانی بازی کنی؟

عجله نکنید، آرام‌آرام همه چیز درست می‌شود. من امسال آرامش و تجربه بیشتری دارم و آینده‌ام در استقلال روشن است. خیلی‌ها حرف‌هایم را در مورد جام‌جهانی به مسخره گرفته‌اند ولی من می‌خواهم در دو جام جهانی بعدی بازی کنم و مطمئن باشید خودم را ثابت می‌کنم.

وقتی به استقلال آمدی برخی گفتند که با توجه به حضور پژمان منتظری و حنیف عمران‌زاده باید نیمکت‌نشین شوی ولی حالا داری فیکس بازی می‌کنی؟

من با انگیزه‌های زیادی به استقلال آمدم و برای آینده هدف دارم. با جرأت می‌گویم که در سال‌های گذشته وقتی برای استقلال بازی می‌کردم زیاد دنبال پیشرفت نبودم و دوست داشتم فقط بازی کنم ولی الان نگاهم به آینده است و این که بتوانم به آنچه که می‌خواهم برسم. من برای 8 سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌ام تا به اهدافم برسم.

راستی طلبی که از تراکتور داشتی را گرفتی؟

من برای تراکتور زحمت کشیدم و با این تیم نائب‌قهرمان ایران شدم. وقتی در این تیم بودم بعضی آقایان از جمله استاندار، رئیس هیأت فوتبال، مسئولان باشگاه تراکتور و افراد دیگر به تمرینات ما می‌آمدند و وعده می‌دادند که پول‌هایتان را می‌دهیم. آنها که می‌گفتند پول هیچ‌کس را نمی‌خورند حالا چرا خودشان را نشان نمی‌دهند. اگر ما مثل شهرداری تبریز سقوط می‌کردیم آن موقع می‌خواستند چه کار کنند.

با جعفری، مدیرعامل باشگاه صحبت نکردی؟

من با او صحبت کردم ولی دست آقای جعفری خالی است، با این حال حداقل او جواب تلفنم را می‌دهد. من بعد از این که تبریز را ترک کردم، برخی از مسئولان تراکتور که نمی‌خواهم اسم‌شان را ببرم به خانه‌ام ریختند و آن را غصب کردند، این در حالی بود که من هنوز وسایلم را نبرده بودم. به من گفتند خانه را تخلیه کنم و من هم گفتم که ابتدا باید با باشگاه تراکتور تسویه حساب کنم ولی این اتفاق نیفتاد. آنها بدون اجازه به خانه من رفتند و برای این برخورد متاسفم.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

به یاد ناصرخان در فینال المپیک بانوان



منبع:
http://files2mobi.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 20 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)

گلهای استقلال در دوره پنجم لیگ برتر 84-85

هــــفته ششم

استقلال 3 - 0 راه آهن

گل اول - سیاوش اکبرپور 

گل دوم - رضا عنایتی

گل سوم - رضا عنایتی

چون 3 هفته تعطیل بوده گلزنیمون , نتیجه هاشو میذارم و توی این پست بازیهای بیشتری میذارم

هـفته هفتم:سپاهان 1 - 0 استقلال , هشتم:استقلال 0 - 0 فجر , نهم:استقلال 0-0 سایپا

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هــــفته دهم

استقلال 1 - 0 پرسپولیس

گل - رضا عنایتی (کیفیت خوب بدون خوشحالی بعد از گل)

گل به صورت کامل با کیفیت پایین

این تیکه ویدئو از مستند کدام استقلال کدام پیروزی گرفته شده که خوشحالی هواداران توی ورزشگاه و تونل ورزشگاه و گریه لنگیها رو نشون میده جــــالبه

دانلود

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هـــــفته یازدهم

شموشک 0 - استقلال 1

گل - مجتبی جباری

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هــــفته دوازدهم

استقلال 1 - 0 شهید قندی

گل - سیاوش اکبرپور 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هــــفته سیزدهم

فولاد 0 - 0 استقلال

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

جبارخان در لیگ پنجم . . .



منبع:
http://files2mobi.mihanblog.com
چشمای رنگی بازدید : 14 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)

 2 طلا ی بهداد و قاسم و 2 نقره ی سجاد و احسان مبارک باشه...

ایشالله کشتی آزاد و تکواندو بهترین المپیکمون رو رقم می زنه

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

محمد بنا : شرم بر این داوری/ پاداش های مرا به سعید بدهید

محمد بنا درباره نا داوری در کشتی سعید عبدولی گفت: همیشه همین است. وقتی دبیرکل کمیته بین‌المللی المپیک فرانسوی است، باید این اتفاق بیفتد. از طرفی حضور دو ایرانی در فینال دو وزن پایانی برای آنها سخت است.

 وی ادامه داد: چه کاری می‌توانستم انجام دهم. هیچ کاری از دستشان بر نیامد. تمام ناداوری‌ها در کشتی در خاک انجام می‌شود خوشبختانه عبدولی آنقدر روشن کشتی گرفت که هر کس هم که تخصص نداشت می‌توانست بفهمد که او برنده اصلی است.

 سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سؤال که چه کار می‌توانیم بکنیم که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم، گفت: اگر کسی هم داشتیم نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم چون ما تا بحال در کشتی فرنگی عنوان‌دار نبودیم. برایشان قابل هضم نیست. ایران 4 فینالیست در کشتی فرنگی داشته باشد.

 بنا در پاسخ به این سؤال که علی‌آبادی از پاداش 100 میلیون تومانی و درخواست نشان لیاقت برای وی خبر داده است، گفت: نشان لیاقتم را از مردم گرفته‌ام

 وی درباره کشتی‌های رضایی گفت: قاسم با کشتی‌های زیبایی که گرفت به فینال رسید و نشان دادکه شخصیت قهرمانی دارد. برد قاسم رضایی ما را قهرمان المپیک می‌کند. فقط طلا می‌خواهم، مردم دعا کنند قاسم طلا بگیرد

 بنا در پاسخ به این سؤال که از مسؤلان برای عبدولی چه درخواستی دارد، گفت:‌ از نظر من او قهرمان المپیک است. مسئولان هم چیزهایی را هم که می‌خواهند به من بدهند به عبدولی بدهند.

بعد از این در تمام مسیر تشک تا اتاق استراحت ورزشکاران ، سعید مدام گریه می کرد. او می خواست با خبرنگاران مصاحبه کند اما بنا ، بنای این کار را نداشت و دست او را گرفت و با خود برد اما رو به یکی از والنتیر ها که سعی داشت سعید را آرام کند با صدایی بلند گفت:« شرم بر این داوری »

خیلی مـــــــردی بنا

مارتینتی : از ایرانی ها عذرخواهی میکنم / انتظار چنین عکس‌العمل تندی را از ایرانی‌ها نداشتم

پس از حذف ناعادلانه سعید عبدولی از رقابت های المپیک،مارتینتی در گفت و گو با خبرنگاران ایرانی از قضاوت داور این کشتی ابراز تاسف کرد.
رییس فدراسیون جهانی کشتی(فیلا) ضمن عذر خواهی از همه ایرانی ها به خاطر این ناداوری گفت:«من عذر می خواهم.باید بگویم که داور عامل اصلی حذف کشتی گیر ایران از رقابت های المپیک بود.»

بعد از ایمیل های اعتراضی، رافائل مارتینتی رئیس فیلا در این باره گفت: انتظار چنین برخوردی را نداشتم. ایمیل‌های فراوانی از سوی ایرانی‌ها به دست من رسید که مضمون خیلی تندی داشت.

وی ادامه داد: همه کشورها را به عنوان رئیس فیلا به یک چشم می‌بینیم اما در حملات مرا خطاب قرار دادند و انتقادها به سوی من بود. انتظار چنین عکس العمل تندی را از سوی ایرانی‌ها نداشتم.

همش تقصیر دار و دسته ی خودته...این فدراسیون کثیفتو پاکسازی کن...

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پست درباره المپیک نمیذاشتم ولی این دیگه واقــــــعا نابود کرد همه ایرانی ها رو

سعید عبدولی برای ما طلاییه...

مافیای داوری , خدا میزنه کمر همتون ... اشک های خانواده ی سعید یه کاری دستتون میده...

یک طلای دیگه به اسم ایران بزنید...ما به جدول المپیک کاری نداریم...

کلیپ بازی سعید قهرمان ما 

دانلود



منبع:
http://files2mobi.mihanblog.com

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 265
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 575
  • بازدید کلی : 9,486